تبیان، دستیار زندگی
اینکه زن بودن به درست کردن غذا و تمیز کردن خانه و کارهای اینچنینی وابسته نیست ، حرف زیبا با ظاهر دلفریبی است که این روزها زیاد تکرار می شود ، اگر شما در خانه ی پدری و حتی خانه ی همسر خود درس خوانده اید و پله های ترقی را طی کرده اید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درس نخوندم ، آشپزی کنم!

اینکه زن بودن به درست کردن غذا و تمیز کردن خانه و کارهای اینچنینی وابسته نیست ، حرف زیبا با ظاهر دلفریبی است که این روزها زیاد تکرار می شود ، اگر شما در خانه ی پدری و حتی خانه ی همسر خود درس خوانده اید و پله های ترقی را طی کرده اید و بعد هم جذب بازار کار شده و در بسیاری از مسایل به همسرتان کمک می کنید ، به این معنا نخواهد بود که نیازی به یاد گرفتن نقش های سنتی جامعه تان نخواهید داشت.

بخش خانواده ایرانی تبیان
آشپزی، تمیز کردن خانه، عشق، سفره، شبکه های اجتماعی،دستپخت

بهتر است جمله ی بالا را اصلاح کرده و بگوییم: زن بودن به درست کردن غذا و تمیز کردن خانه و کارهای اینچنینی محدود نمی شود و شما برای اینکه یک بانوی موفق و کارامد باشید باید علاوه بر این کارها بتوانید در نقش های علمی و اجتماعی خود هم خوش بدرخشید. بله زن موفق بودن چندان آسان نیست ولی با کمی تلاش و برنامه ریزی امکان پذیر خواهد بود.

اول از همه برای اینکه عدم مهارت خود در آشپزی را پوشش دهید ، بهانه های مختلف را کنار بگذارید و بپذیرید که شما همسر جذاب تر و مادر کارامد تری هستید اگر غذای خوشمزه تری درست کنید.البته در کنار تمام مهارت های دیگری که برای همسری و مادری به آن نیاز خواهید داشت.

ابراز عشق را به زبان احتیاج نیست

مادر بزرگم همیشه می گفت غذا علاوه بر نمک و چاشنی های دیگر برای خوشمزه شدن به عشق کسی که آشپزی می کند هم نیاز دارد . او معتقد بود وقتی برای مهمان هایی که دوست شان دارد غذا درست می کند ، غذایش خوشمزه تر و به اصطلاح خودش ، فسنجانش جا افتاده تر می شود.

اگر می دانید آشپزی تان چندان خوب نیست و نمی توانید غذاهای خوشمزه درست کنید ، دلسرد نشوید و نگویید هر کسی یک دستپختی دارد! این مهارت آموختنی است پس برای ارتقای خود تلاش کنید .با تکرار و تمرین به جایی خواهید رسید که هر غذایی را بدون سختی و خیلی سریع می پزید

این قانون در همه ی کارهایی که شما انجام می دهید صدق می کند. اگر رشته ی تحصیلی تان را دوست داشته باشید ، موفق تر خواهید شد. اگر کارتان مورد علاقه مان باشد ، حتی روزهای تعطیل هم ابایی از سر کار رفتن ندارید و اگر آشپزی کردن برای سلامتی و لذت عزیز ترین افراد زندگی تان را دوست داشته باشید ، می توانید ساده ترین غذاها را مطبوع و دلچسب درست کنید.

چیدن سفره  و بویی که در خانه می پیچد ، به نوعی نشان دهنده ی این است که چقدر آنها که سر سفره ی شما می نشینند برای تان عزیز هستند . شما با یک کار ساده می توانید خستگی همسرتان را در کنید و بچه های تان را سر ذوق بیاورید. فراموش نکنید که سلامتی در گرو تغذیه ی مناسب است و نبض تغذیه ی خانواده در دستان شماست. منتها هنر است که غذای سالم را خوشمزه طبخ کنید تا پای فست فود ها به خانه تان باز نشود.

مگرم چشم سیاه تو بیاموزد کار

اگر می دانید آشپزی تان چندان خوب نیست و نمی توانید غذاهای خوشمزه درست کنید ، دلسرد نشوید و نگویید هر کسی یک دستپختی دارد! این مهارت آموختنی است پس برای ارتقای خود تلاش کنید .با تکرار و تمرین به جایی خواهید رسید که هر غذایی را بدون سختی و خیلی سریع می پزیدو از این کار مخصوصا وقتی نتیجه اش را می بینید و تعریف ها را می شنوید ، لذت خواهید برد.

اگر نسل قبل از شما فقط باید از مادر و مادر بزرگ شان یاد می گرفتند چطور غذا درست کنند ، شما می توانید از کتاب های موجود در بازار ، کلاس های آشپزی و شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اگر شبکه های اجتماعی بتوانند یک جا به کمک خانواده بیایند ، آن هم همین جاست. در یک گروه آشپزی و سفره آرایی عضو شوید. آنجا افراد زیادی دستور غذاهای مختلف را می گذارند ، سوالاتی مطرح می شود و عکس هایی گذاشته می شود که شما را تشویق خواهد کرد تا امتحان کنید. یادتان باشد تنها طبخ غذا مهم نیست بلکه سفره آرایی و با سلیقه سرو کردن آن هم مهم است.

**********

سفره در فرهنگ ما معنی های زیادی دارد ، معنی برکت ، باهم بودن ، شکر گزاری و نشان دادن عشق وقتی آماده می شود و قدر دانی وقتی از زحمات بانوی خانه تشکر می شود.

سفره جایی است برای حرف زدن ، لذت بدن ، گفتن و شنیدن . هر طور که می توانید به سفره های تان جذابیت ببخشید و یادتان باشد ، بهترین چاشنی این باهم بودن ، لبخند و روی خوش شماست که طعم غذا را مطبوع تر می کند.

منبع: همشهری آنلاین

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.