تبیان، دستیار زندگی
حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی که سابقه بازی در تیم استقلال تهران در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: رویکرد توجه به قرآن و فرهنگ قرآنی در بین ورزشکاران نسلهای گذشته وجود داشت و نیاز است تا توجه نسل جدید نیز به آموزه های دینی بیشتر شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشکسوت استقلال: نیاز است نسل جدید ورزشکاران بیشتر به دین توجه کنند

حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی که سابقه بازی در تیم استقلال تهران در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: رویکرد توجه به قرآن و فرهنگ قرآنی در بین ورزشکاران نسلهای گذشته وجود داشت و نیاز است تا توجه نسل جدید نیز به آموزه های دینی بیشتر شود.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حسن روشن

حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی که سابقه بازی در تیم استقلال تهران را نیز در کارنامه خود دارد در گفت و گو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: رویکرد توجه به قرآن و فرهنگ قرآنی در بین ورزشکاران نسلهای گذشته وجود داشت و نیاز است تا توجه نسل جدید نیز به آموزه های دینی بیشتر شود.

او در خصوص حضور و تاثیر قرآن و مبانی دینی و اخلاقی در بطن جامعه گفت: قرآن و عترت با ما مسلمانها از بدو تولد همراه و یاور بوده بنابر این اگر می خواهیم در این حوزه فعالیتی هم داشته باشیم قطعا باید در حوزه عمومی این کار صورت بگیرد. ما همانطور که ورزش را همگانی می‌کنیم در پارکها و در فضاهای مختلف ابزار و ادوات ورزشی می‌گذاریم تا مردم به صورت عمومی از آنها استفاده کنند آموزه‌های قرآن هم باید در دل جامعه و در دل مردم جای بگیرد.

این بازیکن پیشکسوت تیم ملی تصریح کرد: حضور ورزشکاران در فضای قرآنی می تواند فرهنگ قرآنی را در میان مردم نهادینه کند و زمانی که مردم، ورزشکاران خود را در فضای قرآنی ببیند، در دل آنها اثر خواهد داشت.

از دیگر نکاتی که روشن به آن اشاره کرد اهمیت دادن به سنین پایه در ورزش است. وی گفت: ما در فوتبال ورزشکار با اخلاق و دین دار کم نداریم امّا آنچه که مهم است سنین پایه است که بتوان آنها را بیشتر از پیش با فرهنگ دین و قرآن نزدیک کنیم تا به بزرگسالی که رسیدند ما یک ورزشکار با اخلاق داشته باشیم در عین حال بر تماشاگر و طرفدار خود هم اثر بگذارد.

او ادامه داد: وقتی یک جوان یا نوجوان ببیند که یک فوتبالیست اقامه نماز می بندد، به پیشکسوت خود احترام می‌گذارد و به موسسات ایتام سر می‌زند او هم تاثیر می‌گیرد و در حد بضاعت خودش سعی می‌کند با این فرهنگ رفتار کند و آرام آرام بستر گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی فراهم می شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل کنند.