تبیان، دستیار زندگی
بیش از ٢٠٠ ناشر در نمایشگاه قرآن حضور دارند که بخشی از آنها با اختصاص دادن کتابهای خود به کودکان و نوجوانان تلاش دارند آموزه های قرآنی را در اختیار این بخش از جامعه قرار دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش قرآن با شیوه های هنری و خلاقیت به کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن

بیش از ٢٠٠ ناشر در نمایشگاه قرآن حضور دارند که بخشی از آنها با اختصاص دادن کتابهای خود به کودکان و نوجوانان تلاش دارند آموزه های قرآنی را در اختیار این بخش از جامعه قرار دهند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نمایشگاه قرآن

به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن، بخشی از کتابها و تکنیک های آموزشی ارائه شده در این بخش در راستای آموزش قرآن با شیوه های هنری و خلاقیت به کودکان طراحی شده است چنانکه تلاش می شود تا بچه ها از طریق بازی، نقاشی و قصه در صدد حفظ و یادگیری آیات برآیند و از این طریق یادگیری آیات قرآنی برایشان ساده و راحت تر شود.

یکی از غرفه ها در این بخش در صدد طراحی و تفسیر بیش از ٤٠ سوره قرآن برآمده است. از جمله این سوره ها می توان به سوره ، عصر، توحید، کوثر، حمد، ناس، نصر، قدر، کافرون، عصر، قریش، ماعون و... اشاره کرد.

این غرفه ها از سوی کودکان و نوجوانان مورد استقبال قرار گرفته اند و هر روز بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده می شود.

امید است در پایان زمان برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بتوان با استفاده از نظرات اعلام شده توسط خانواده ها و بچه ها، روش جدیدی برای آموزش قرآن و تفهیم مفاهیم و آیات الهی ابداع شود.

در عین حال ارائه کتابهای که در بردارنده اشعار کوتاه کودکانه هستند از نعمتهای الهی می گویند و آیه های کوتاه از قران را به بچه ها آموزش می دهند، همچنین برخی از داستان ها از زبان حیوانات نقل شده اند که جذابیت فهم آیات قرآنی را برای کودکان بیشتر می کنند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل کنند.