تبیان، دستیار زندگی
دبیر بخش دانشگاهی گفت: در این دوره از نمایشگاه مدیریت بخش دانشگاهی با وزارت علوم است و تعداد ١٣ دانشگاه در نمایشگاه شرکت کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور ١٣ دانشگاه کشور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

دبیر بخش دانشگاهی گفت: در این دوره از نمایشگاه مدیریت بخش دانشگاهی با وزارت علوم است و تعداد ١٣ دانشگاه در نمایشگاه شرکت کرده اند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

مایشگاه بین المللی قرآن کریم

به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، دکتر رشید جعفر پور دبیر بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن در خصوص سازمان ها و نهادهای مرتبط با این بخش گفت: در این دوره از نمایشگاه مدیریت بخش دانشگاهی با وزارت علوم است و تعداد ١٣ دانشگاه در نمایشگاه شرکت کرده اند.

وی در همین راستا افزود: طی جلساتی که با دانشگاه های مختلف خصوصا دانشگاه تهران داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که از دانشگاه ها و ستادهای خود نظیر دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی و برخی نهادها و دانشگاه های دیگر نظیر دانشگاه دخترانه ی الزهرا (س)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه مذاهب اسلامی و سازمان بسیج دانشجویی استفاده کنیم و قرار بر این شد که هر کدام غرفه ی مخصوص به خود را در نمایشگاه قرآن داشته باشند.

دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن در رابطه با آثار ارائه شده در این غرفه ها گفت: این آثار که مجموعا نزدیک به ٤٠٠ اثر می شود، اکثرا شامل محصولات و صنایع هنری نظیر تابلو نقاشی ها و کارهای معرق است که استاید و دانشجویان دانشگاه های مختلف خصوصا دانشکده های فنی حرفه ای با محوریت موضوعات قرآن و عترت تولید کرده اند که منتخبی از برگزیده گان این آثار در جشنواره های مختلف قرآنی به نمایش در آمده است. همچنین در برخی از غرفه های کارگاه هایی تدارک دیده ایم که هنرمندان به صورت زنده به خلق آثار خود در زمینه های مختلف نقاشی و معرق و تذهیب می پردازند و بازدید کنندگان می توانند از نزدیک شاهد فرآیند هنری آن ها باشند.

وی همچنین به بخش مشاوره ی دانشجویی اشاره کرد که در غرفه ی دانشگاه ها پیرامون موضوعاتی از قبیل پایان نامه های قرآنی و بحث های سبک زندگی برگزار می شود و استقبال بازدیدکنندگان از این حیطه را بسیار خوب ارزیابی کرد.

جعفرپور با اشاره به برگزاری نشست های دانشگاهی یادآورد شد: هر کدام از این دانشگاه ها در حدود دو تا سه نشست تخصصی در حوزه ی قرآن و زندگی حول محورهایی نظیر اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور خود تشکل های دانشگاهی مانند نهاد رهبری برگزار می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما قصد داریم میزگرد تخصصی با حضور مدیران و معاونین فرهنگی دانشگاه های سراسر تهران حول محور آسب شناسی برنامه های قرآنی در دانشگاه ها برگزار کنیم و به موجب آن راهکارهایی در جهت افزایش مخاطبان برنامه های قرآنی تببین نماییم.

معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم همچنین از برگزاری سری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در برخی غرفه ها نظیر غرفه ی دانشگاه علامه طباطبایی خبرداد و گفت: همچنین جشنواره پایان نامه های قرآنی با شرکت ٥٦٠ اثر که از سراسر کشور جمع آوری شده است برگزار می شود که این آثار در دو مرحله، داوری و از ده نفر از برگزیدگان تقدیر می شود.

دکتر جعفرپور با اشاره به رونمایی از برخی تابلوهای نفیس در رابطه با مفاهیم قرآنی که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت می گیرد گفت: در این بخش همچنین از چند کتاب در زمینه ی مباحث دینی رونمایی می شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل کنند.