تبیان، دستیار زندگی
عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه چهارمین همایش ویژه بانوی فضیلت، حامی رسالت که اختصاص به شناسایی و بزرگداشت مقام شامخ حضرت خدیجه (س) دارد و همزمان با دهم ماه مبارک رمضان، سالروز روز وفات ایشان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: برگزاری نمایشگاه قرآن در جامعه تاثیر بسیار زیادی دارد

عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه چهارمین همایش ویژه "بانوی فضیلت، حامی رسالت" که اختصاص به شناسایی و بزرگداشت مقام شامخ حضرت خدیجه (س) دارد و همزمان با دهم ماه مبارک رمضان، سالروز روز وفات ایشان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد نمایشگاه قرآن را در جامعه بسیار تأثیر گذار دانست.

هومن بهلولی- روابط عمومی

عفت مرعشی

عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است؛ زنی که بیش از ٥٠ سال قبل با اکبر هاشمی ازدواج کرد؛ ثمره این ازدواج نیز ٥ فرزند بوده است. نام "عفت مرعشی" ، نه با این عنوان که با عنوان "همسر هاشمی رفسنجانی"، برای اولین بار در سال ١٣٥٨ و در جریان ترور هاشمی توسط گروه فرقان در برخی رسانه ها به میان آمد.

در سایت اینترنتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش زندگینامه و به قلم خود هاشمی آمده است: « در سال ١٣٣٧ در رفسنجان برایم خواستگاری کردند؛ دختر حجت‌الاسلام آسید محمد صادق مرعشی که اسناد رسمی داشتند و از تحصیلات حوزوی بهره‌مند بودند. همسرم از خانواده‌ای است روحانی، از فامیل بزرگ مرعشی و نوه حضرت آیت ا... سید کاظم طباطبائی یزدی صاحب کتاب عروة الوثقی که جایگاه معتبری در همه حوزه‌ها دارد. ثمره این ازدواج پنج فرزند به ترتیب: (فاطمه، محسن، فائزه، مهدی، یاسر) هستند. دخترانم با پسران آقای لاهوتی که یکی پزشک و دیگری دندانپزشک است ازدواج کردند».

عفت مرعشی از جمله بانوان صاحب نام انقلاب اسلامی است و در طول سالهای گذشته خدمات شایانی به کشور داشته است. از این رو در چهارمین همایش نکوداشت مقام شامخ ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) بانوی فضیلت حامی رسالت، از مرعشی تقدیر شد. در این آیین از بانوان خادم به ساحت حضرت خدیجه (س) تجلیل و تکریم می شود.

عفت مرعشی در حاشیه این مراسم که بخشی از برنامه های بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است، در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در جامعه تاثیر بسیار زیادی دارد.