تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی رییس نمایشگاه قرآن در همایش ویژه بانوی فضیلت، حامی رسالت که توسط کمیته بانوان برگزار شد گفت: افتخار داریم که از تفسیرهای قرآنی و خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون قرآن و عترت: از تفسیرهای قرآنی و خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تجلیل کنیم

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی رییس نمایشگاه قرآن در همایش ویژه "بانوی فضیلت، حامی رسالت" که توسط کمیته بانوان برگزار شد گفت: افتخار داریم که از تفسیرهای قرآنی و خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تجلیل کنیم.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی

به گزارش تبیان، چهارمین همایش ویژه "بانوی فضیلت، حامی رسالت" که اختصاص به شناسایی و بزرگداشت مقام شامخ حضرت خدیجه (س) دارد و همزمان با دهم ماه مبارک رمضان، سالروز روز وفات ایشان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآنی وزیر ارشاد با اشاره به آنکه روز و شب دهم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قران به نام حضرت خدیجه(س) معطر می شود گفت: همایش نکوداشت مقام شامخ ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) بانوی فضیلت حامی رسالت از جمله معدود برنامه هایی است که همه با سرو جان در خدمت این مراسم هستند و با دلهای خود در صدد برگزاری آن گام بر می دارند.

او با اشاره به حضور حاج خانم عفت مرعشی همسر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این مراسم تصریح کرد: ایشان نیز از جمله بانوانی هستند که سیره و منش زندگی حضرت خدیجه را در پیش گرفتند و از حضورشان سپاسگزاریم. افتخار داریم که از تفسیرهای قرآنی و خدمات آن مرحوم تجلیل کنیم.

حشمتی در ادامه به تاریخ صدر اسلام و بیانات پیامبر اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم برای خدیجه ارزش زیادی قائل بودندو همیشه پس فوت ایشان از او یاد می کردند و برایشان نذر می کردند. از او نام می بردند و همواره به فکر ایشان بودند. حتی گاهی اصحاب از پیامبر می پرسیدند چرا اینکار رامی کنید و پیامبر می فرمودند شما نمی فهمید که خدیجه چه بانویی بود.

معاون قرآن وعترت وزارت ارشاد اظهار کرد: صرف نظر از اینکه خدیجه ام المومنین و مادر حضرت فاطمه (س) است، از ویژگی های خاصی مانند کرامت، سخاوت برخوردار بود و در زندگی متین بود و یکی از مورخین نقل کرده است: هم به جهت عقل کاملترین بود و هم به جهت زیبایی، زیبا بود. همچنین از جهت رای و دانش و بینش تمام بود.

او با اشاره به آنکه به حضور خادمان قرآنی و بانوان خادم به ساحت حضرت خدیجه (س) افتخار می کنیم گفت: امید است هر سال بتوانیم بهتر و باشکوه تر از سال گذشته شاهد برگزاری این مراسم باشیم.