تبیان، دستیار زندگی
شهرام کرمی کارگردان و نمایشنامه نویس در خصوص اجرای برنامه های تئاتری در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: خوشحالم که نمایشگاه قرآن تنها به آثار قرآنی و اکتفا نکرده و هنر تئاتر را برای انتقال مفاهیم قرآنی به کار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهرام کرمی: خوشحالم که هنر تئاتر در نمایشگاه قرآن دیده شده است

شهرام کرمی کارگردان و نمایشنامه نویس در خصوص اجرای برنامه های تئاتری در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: خوشحالم که نمایشگاه قرآن تنها به آثار قرآنی و اکتفا نکرده و هنر تئاتر را برای انتقال مفاهیم قرآنی به کار گرفته است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

هنر تئاتر در نمایشگاه قرآن

به گزارش تبیان، شهرام کرمی در خصوص تئاترهای اجرا شده در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: خوشحالم که در نمایشگاه صرفا به ارائه ی محصولات قرآنی اکتفا نشده و بخش های هنری شامل اجراهای خیابانی و پرده در برنامه های نمایشگاه گنجانده شده است.

وی با ذکر اینکه کتاب آسمانی همه ی ما مسلمانان قرآن است گفت: این کتاب نازل شده صرفا به عنوان یک کتاب آسمانی شناخته نمی شود، بلکه در زندگی همه ما جاری است و آثار قرآن را مانند ودیعه ای الهی می توان در رفتار و فعالیت روزمره خود شاهد بود.

نویسنده نمایش پوتین های عمو بابا با تأکید بر اهمیت نمایشگاه در گسترش فرهنگ قرآنی و همچنین با ذکر اینکه نمایشگاه قرآن فرصت خوبی برای علاقه مندان این حوزه فراهم می کند اظهار داشت: تنوع اثار ارائه شده در نمایشگاه و همچنین رشد آثار فرهنگی هنری کاملا مشهود است.

کرمی قرآن را منبع بسیار خوب و ارزنده ای به لحاظ زیبایی شناسی در راستای خلق آثار نمایشی دانست و گفت: متأسفانه ما آنطور که باید از این منابع استفاده نکرده ایم.

وی در همین راستا افزود: در سال های اخیر توجه نسبتا خوبی به خلق اثار نمایشی با مضامین قرآنی شده اما معتقدم همچنان تا نقطه ی مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه قرآن کریم خود می تواند به عنوان منبعی برای خلق درام مورد توجه قرار گیرد گفت: باید آثاری تولید شود که مسئله ی اصلی آن ها مفاهیم قرآنی باشد. این آثار در حال حاضر به صورت پراکنده توسط هنرمندان اجرا می شوند اما برای آنکه تبدیل به یک جریان نمایشی شود باید تعداد

کارگردان نمایش بلوط های تلخ با اشاره به آثار نمایشی ماه محرم و همچنین با ذکر نمونه هایی از پرده خوانی ها و نقالی های قرآنی گفت: طی دو دهه اخیر اتفاقات خوبی در فرهنگ دینی ما افتاده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به وجوه مختلف قرآن هنوز بسیار جا دارد در زمینه های مختلفی نظیر زبان قرآن آثاری کار شود که صرفا توجه شان معطوف به خود متن قرآن به عنوان منبع خلق است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.