تبیان، دستیار زندگی
رجبعلی سالاریان مدیر بخش ناشران در مورد تعداد کتاب ارائه شده در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: ٢٠٣ ناشر در نمایشگاه شرکت کردند و در مجموع بیش از ١٨ هزار کتاب در نمایشگاه ارائه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

٤٧٠٠ کتاب کودک و نوجوان در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن/ارائه بیش از ١٨ هزار کتاب در نمایشگاه قرآن

رجبعلی سالاریان مدیر بخش ناشران در مورد تعداد کتاب ارائه شده در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: ٢٠٣ ناشر در نمایشگاه شرکت کردند و در مجموع بیش از ١٨ هزار کتاب در نمایشگاه ارائه شد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نمایشگاه قرآن

به گزارش تبیان، رجبعلی سالاریان مدیر بخش ناشران در گفت و گو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص عملکرد بخش ناشران گفت: بخش ناشران از سه بخش، ناشران کودک و نوجوان، ناشران بزرگسال و ناشران بین الملل تشکیل شده است.

وی در خصوص بخش ناشران کودک و نوجوان اظهار کرد: امسال برای اولین بار غرفه های ناشران کودک روبروی بخش فعالیت های هنری کودک قرار گرفته است. این جانمایی سبب شده است تا بازدیدکنندگان با برندهای نشر ایران در حوزه قرآن و عترت آشنا شوند. این امر از سوی بازدیدکنندگان و بخصوص کودکان و نوجوانان مورد استقبال قرار گرفته است.

به گفته او، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حدود ٤٧٠٠عنوان کتاب تخصصی در حوزه کودک جمع اوری شده است.

او در ادامه در خصوص تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه قرآن افزود:در مجموع ٢٠٣ناشر در نمایشگاه حضور دارند که با توجه به کاهش فضای موجود سعی کردیم، ناشران را در قالب نمایندگی جمع کنیم. با این وجود در مجموع هجده هزار و دوازده عنوان کتاب در بخش ناشران ارائه شده است.

سالاریان همچنین به ناشران شرکت کننده از سایر کشورها اشاره کرد و گفت: از میان ٢٠٣ ناشر شرکت کننده در نمایشگاه قرآن، ١٦ناشراز کشورهای عرب و ١ ناشر از کشور ترکیه هستند که حدود سه هزارو هفتصدو بیست و هشت عنوان کتاب را در نمایشگاه عرضه کرده اند.

او در خصوص نظارت های بخش های ناشران خاطرنشان کرد: ما در این نمایشگاه سه مدل نظارت داریم که یکی از آن ها نظارت بر قرآن های عرضه شده در نمایشگاه است که باتوجه به هماهنگی که بین کارشناسان سازمان دار القرآن صورت گرفته است دوستان در این مکان حضور دارند و اگر قرآن بدون مجوز وجود داشته باشد از وجود آن ها جلوگیری می شود.

سالاریان ادامه داد: در نظارت دوم که مربوط به حوزه تخصصی کتاب های قرآن و عترت است؛ از فروش کتاب هایی غیر از کتاب های مجوز دار جلو گیری می شود. در نظارت سوم نیز به این اصل توجه شده است که ناشران کتاب هایی غیر از آنچه تایید شده اند را نفروشند. در این بخش ها امسال با جدیت کامل افراد نظارت لازم را دارند تا کیفیت بیشتری را مراجعه کنندگان شاهد باشند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.