تبیان، دستیار زندگی
مدیر شبکه ملی قرآن و معارف سیما در توضیح آگاهی رسانی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: شبکه ی قرآن و معارف به عنوان شبکه ی محوری علاوه بر برنامه های خود، شبکه های دیگری صدا و سیما نظیر جام جم، شبکه ی خبر، شبکه ی آموزش و ... را پوشش می دهد و توسط تیم مستقر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه معارف به عنوان شبکه محور، تأمین برنامه‌های نمایشگاه قرآن دیگر شبکه‌های سیما را نیز برعهده دارد

مدیر شبکه ملی قرآن و معارف سیما در توضیح آگاهی رسانی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: شبکه ی قرآن و معارف به عنوان شبکه ی محوری علاوه بر برنامه های خود، شبکه های دیگری صدا و سیما نظیر جام جم، شبکه ی خبر، شبکه ی آموزش و ... را پوشش می دهد و توسط تیم مستقر در نمایشگاه به آن ها سروریس می دهیم.

هومن بهلولی- روابط عمومی

محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف

به گزارش تبیان، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف در گفت و گوی اختصاصی با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در رابطه با فعالیت های این شبکه در نمایشگاه قرآن امسال با اشاره به ایجاد فضای اطلاع رسانی به عنوان یکی از فعالیت های شبکه قرآن و معارف گفت: یکی از برنامه هایی که با موضوع اطلاع رسانی توسط شبکه ی معارف ارائه می شود بخش ویژه رصد نمایشگاه است در ایام برگزاری نمایشگاه کار اطلاع رسانی را انجام می دهد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: حوزه اطلاع رسانی مأموریت دارد کلیه ی رویدادهای نمایشگاه از جمله ارائه ی محصولات قرآنی، نشست های تخصصی، پژوهش های قرآنی که در این حیطه صورت می گیرد و به طور کلی جریان روزانه ی نمایشگاه را در رسانه های ملی در سطح کشور منعکس کند.

محمدزاده همچنین در کنار بخش اصلی، به چند بخش کوتاه مدت و شناور اشاره کرد که در قالب باکس های ده دقیقه ای اخبار روزانه ی مرتبط با نمایشگاه را پوشش می دهند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در توضیح ایده های جدیدی که امسال در غرفه ی شبکه ی معارف تدوین شده اظهار داشت: به جهت ایجاد فضای تعاملی بهینه با بازدیدکنندگان در سه بخش برنامه هایی تدارک دیده ایم که از آن جمله می توان به تست اجرا و گوینده گی اشاره کرد که در محل غرفه و از مخاطبین علاقه مند در این حیطه برگزار می شود.

محمدزاده همچنین در راستای ترویج فرهنگ تلاوت عمومی قرآن به برنامه ی دیگری در شبکه معارف شاره کرد و گفت: از کسانی که قادر به قرائت و روخوانی ساده ی قرآن کریم هستند، می خواهیم در جایگاه مخصوصی که برایشان تعبیه شده به قرائت آیه ای از قرآن به صورت ساده بپردازند.

وی در این راستا با اشاره به اینکه خیلی ها قرائت قرآن را کاری سخت و شاق می پندارند خاطرنشان کرد: قرائت قرآن کار ساده ایست که همه آن را نه الزاما به صورت حرفه ای بلکه به صورت ساده می توانند آن را انجام دهند.

محمدزاده با اشاره به طرح مذکور اظهار داشت: امیدواریم با تداوم این طرح در طول دوره های آتی در نهایت بتوانیم آلبومی از قرائت کل قرآن کریم به صورت آیه آیه توسط بازدیدکنندگان مان داشته باشیم.

وی از طرح های دیگر این شبکه در نمایشگاه امسال به بخش کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در بخش کودک و نوجوان از مجریانی که در این حیطه فعال هستند به جهت اجرای مسابقاتی با محوریت موضوعات قرآنی برای کودکان دعوت کرده ایم که در پایان هر روز جوایزی از سمت شبکه معارف به کودکان اهدا می شود.

مدیر شبکه ملی قرآن و معارف سیما در توضیح آگاهی رسانی نمایشگاه یادآورد شد: شبکه ی قرآن و معارف به عنوان شبکه ی محوری علاوه بر برنامه های خود، شبکه های دیگری صدا و سیما نظیر جام جم، شبکه ی خبر، شبکه ی آموزش و ... را پوشش می دهد و توسط تیم مستقر در نمایشگاه به آن ها سروریس می دهیم.

وی همچنین در بخش رادیو با تأکید بر شبکه ی قرآن و معارف به عنوان شبکه ی محوری افزود: در بخش کنال های رادیو نیز به سیاق شبکه های تلویزیونی، سرویس های اطلاعاتی خود را در اختیار شبکه هایی که موفق به استقرار در نمایشگاه نشده اند قرار می دهیم.

محمد حسین محمدزاده با ذکر این نکته که امسال رسانه ی ملی در زمینه ی اطلاع رسانی با ظرفیت خوبی ورود پیدا کرده است خاطرنشان کرد: یکی از زیبایی های این دوره این است که استقبال روز دوم نمایشگاه به مانند استقبال روز یازدهم یا دوازدهم دوره های پیشین است و این نشان از مشارکت گسترده ی مردم در نمایشگاه دارد.

وی افزود: در مقام تحلیل می توان گفت ارتباطی که باید بین مخاطب و نمایشگاه برقرار می شد، برقرار شده است. بازدیدکنندگانی که علاقه مند به دریافت محصولات قرآنی باشند یا خبرهای قرآنی را در طول سال پیگیری می کنند می توانند از فضای نمایشگاه استفاده کنند و نمایشگاه به عنوان مرجعی معتبر برایشان شناخته شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند