تبیان، دستیار زندگی
بار رفتن مهران مدیری آیا «دورهمی» تمام می شود یا اجرا به کسی دیگر می رسد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرنوشت مبهم «دورهمی»

بار رفتن مهران مدیری آیا «دورهمی» تمام می شود یا اجرا به کسی دیگر می رسد؟

فرآوری: بخش سینما و تلویزیون تبیان
دورهمی

عوامل برنامه «دورهمی» هفته پیش با انتشار تصویری در صفحه رسمی این برنامه از ضبط آخرین قسمت آن خبر دادند. البته پخش این برنامه همچنان ادامه خواهد داشت اما با توجه به این که قسمت های کمی از آن باقی مانده است، از این به بعد این مجموعه دو روز در هفته از شبکه نسیم روی آنتن خواهد رفت. ظاهرا مهران مدیری با تمام شدن «دورهمی» قصد دارد مجموعه تلویزیونی جدیدی بسازد.

ضبط آخرین قسمت از «دورهمی» (پنجشنبه ١١ خرداد ماه) انجام شد اما طبق اعلام صفحه رسمی این برنامه، پخش آن تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت.بر اساس اعلام شبکه نسیم، پخش قسمت‌های ضبط شده «دورهمی» تا اوایل شهریور از شبکه نسیم ادامه خواهد داشت. البته به دلیل محدود بودن قسمت‌های ضبط شده، این مجموعه از این پس به صورت دو روز در هفته (جمعه شب و شنبه شب) روی آنتن می رود.

آخرین قسمت از برنامه «دورهمی» هفته گذشته در دکور این مجموعه در حالی مقابل دوربین رفت که به نظر می رسد مهران مدیری قصد دارد پس از این برنامه به سراغ ساخت مجموعه‌ای جدید برای شبکه سه برود که شباهت‌هایی به «دورهمی» دارد.

پرونده ساخت «دورهمی» پس از 18 ماه به طور کامل به پایان خواهد رسید، مگر آنکه تهیه کنندگان این پروژه بخواهند این مجموعه را با فرد دیگری به جز مدیری مقابل دوربین ببرند. در هفته‌های اخیر برخی اظهارات مدیری در برنامه «دورهمی» که علیه دولت تلقی شده بود، با انتقادهایی مواجه شده بود. مشخص نیست دلیل تمام شدن ناگهانی ساخت این برنامه با حضور مدیری تا چه حد به این موضع‌گیری‌ها ارتباط دارد.

حمید رحیمی‌نادی تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با آی سینما می‌گوید هنوز مشخص نیست چه اتفاقی برای این برنامه بیفتد و سازمان صداوسیما تصمیم‌ نهایی را در این‌باره می‌گیرد، اما احتمال این‌که این برنامه با حضور مجری دیگری به جای مهران مدیری روی آنتن برود وجود دارد. او همچنین رفتن مدیری به خاطر حواشی سیاسی اخیر را به کلی رد کرد.

جمعه 12 خرداد ماه صفحه رسمی برنامه «دورهمی» در اینستاگرام اعلام کرد تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده است اما پخش آن تا شهریورماه ادامه خواهد داشت. بر اساس اخبار منتشر شده، مهران مدیری کارگردان و مجری این برنامه قرار است تولید مجموعه جدیدی را -احتمالا در شبکه سه سیما- به عهده بگیرد، اما مشخص نیست که «دورهمی» به پخش خود بدون حضور این چهره محبوب ادامه دهد یا نه.

حمید رحیمی‌نادی در این‌باره می‌گوید: «این‌که برنامه ادامه پیدا کند یا نه، به تصمیم سازمان بستگی دارد و ما مطیع این تصمیم هستیم. اگر بخواهند ادامه می‌دهیم و اگر هم نظرشان بر ادامه برنامه نباشد ما طرح دیگری را ارائه خواهیم داد.»او در پاسخ به این‌که شخص خاصی را به عنوان جایگزین مدیری در نظر دارند؟ نیز می‌گوید: «سه چهار گزینه هستند که به آن‌ها فکر کرده‌ایم اما به هیچ‌ عنوان نمی‌توان نامی از کسی برد.»

رحیمی‌نادی توضیحاتش درباره ادامه برنامه «دورهمی» را این‌طور تکمیل می‌کند: «باید ببینیم اتفاق فکرمان چه طرحی ارائه خواهد داد، شاید به این نتیجه برسیم که دیگر برنامه را ادامه ندهیم. از طرف دیگر نحوه ادامه برنامه نیز به شخصی که به برنامه اضافه می‌شود بستگی خواهد داشت.»

به پایان رسیدن برنامه «دورهمی» و خبر تدارک تولید مجموعه‌ای جدید از سوی مدیری، خبری ناگهانی بود؛ از تهیه‌کننده برنامه در این‌باره نیز می‌پرسیم که می‌گوید: «نه واقعا ناگهانی نبود، از قبل اطلاع داشتیم که باید 156 برنامه بسازیم. شاید برای مخاطب اعلام خبر پایان تصویربرداری مجموعه ناگهانی باشد، ولی ما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها جلو رفته‌ایم و هیچ اتفاق ناگهانی نیفتاده است.»

صحبت‌های مهران مدیری در آیتم‌های میان برنامه حواشی مختلفی را برای آن به وجود آورده بود که در دوران نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری نیز به اوج خود رسید و رسانه‌ها واکنش‌های مختلفی به آن نشان دادند. رحیمی‌نادی با رد این موضوع که پایان این برنامه با حضور مدیری مربوط به این حواشی باشد، در این‌باره این‌طور نظر می‌دهد: «اصلا مگر برنامه «دورهمی» سیاسی بوده است؟ واکنش‌های رسانه‌های مختلف را می‌توان پای این گذاشت که «هرکسی از طن خود شد یار من»، دیدگاه ما کاملا بی‌طرفانه بوده است و اصلا برنامه سیاسی نبود. در مورد آقای مدیری هم ما خیلی دوست داشتیم برنامه با خود ایشان ادامه پیدا کند اما خودشان این‌طور صلاح دانستند که با طرح و برنامه دیگری ادامه بدهند. نه می‌توان گفت بین گروه اختلافی وجود داشته نه می‌توان پایان برنامه را به این بحث‌های سیاسی مرتبط دانست.»


منابع: ایسنا/ آی سینما