تبیان، دستیار زندگی
ائمه اطهار(علیهم السلام) و فرزندان بزرگوار آنان نماد دین و تشیع در کشور ما و سایر کشورها هستند؛ لذا وظیفه ما ایجاب می کند که آن ها را تکریم کرده و گرامی بداریم، لذا برای آن ها بارگاه و حرم درست کرده و از این لحاظ آن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قبور ائمه اطهار، با ارزش ‌ترین چیز شیعه

ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و فرزندان بزرگوار آنان نماد دین و تشیع در کشور ما و سایر کشورها هستند؛ لذا وظیفه ما ایجاب می‌کند که آن‌ها را تکریم کرده و گرامی بداریم، لذا برای آن‌ها بارگاه و حرم درست کرده و از این لحاظ آن‌ها را تکریم می‌کنیم.

بخش اعتقادات شیعه تبیان
قبر ائمه

یکی از سوالاتی که در مورد بارگاه ائمه اطهار(علیهم ‌السلام) و امام زادگان مطرح است، این است که چرا گنبد و حرم آنان از طلا ساخته می ‌شود؟ بهتر نیست که این هزینه بالا، خرج فقرا شود؟

قرآن مجید به ما دستور می‌‏دهد[انعام/23] كه به بستگان و خویشاوندان پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) مهر بورزیم‏ و مسلماً یكی از راه‏‌های ابراز علاقه به خاندان رسالت، حفظ و بزرگ‌داشت حرم‌های آنان است

در پاسخ می ‌گوییم: اولا: بدون شک هر مکانی که در نزد ما اهمیت بیشتری داشته باشد، سعی می ‌کنیم آن را محکم‌تر، زیباتر و با شکوه‌تر بسازیم. و شاید به همین علت است كه سعی می‌كنیم، حرم‌ها و زیارت‌گاه‌های ائمه اطهار(علیهم‌السلام) راکه از اهمیت بیشتری برخوردارند، با بیشترین امكانات بسازیم و تزیین كنیم.

ثانیا: قرآن مجید به ما دستور می‌‏دهد[انعام/23] كه به بستگان و خویشاوندان پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) مهر بورزیم‏ و مسلماً یكی از راه‏‌های ابراز علاقه به خاندان رسالت، حفظ و بزرگ‌داشت حرم‌های آنان است. به دلیل همین ابراز احساسات و نشان دادن عشق و علاقه فراوان به اهل بیت(علیهم‌السلام) است که شیعیان همواره سعی كرده‏‌اند كه ارزنده‌‏ترین و با ارزش‏‌ترین فلزات ـ اعم از طلا و نقره و سایر جواهرات ـ را وقف آن قبور مطهر کنند و با زیباترین هنرهای معماری و آیینه‌‏كاری و منبت‌‏كاری حرم‏های آنان را در تزیین کنند.
منبع:

کانال تلگرام مرکز نشر اعتقادات شیعه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.