تبیان، دستیار زندگی
کمیته موسسات و نهادهای دولتی با دونشست دومین شب بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را به پایان رساند و ضمن برگزاری این نشست ها عباس نظری مدیر کمیته سازمان ها و نهادهای دولتی به ارائه گزارشاتی از این کمیته پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از دو نشست موسسات و نهادهای دولتی و ارائه گزارشات کمیته از سوی عباس نظری راد

کمیته موسسات و نهادهای دولتی با دونشست دومین شب بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را به پایان رساند و ضمن برگزاری این نشست ها عباس نظری مدیر کمیته سازمان ها و نهادهای دولتی به ارائه گزارشاتی از این کمیته پرداخت.

هومن بهلولی- روابط عمومی

عباس نظری راد
شیعه باید مطالعات گسترده داشته باشد

به گزارش ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اولین نشست از سری نشست های تخصصی کمیته موسسات و نهادهای دولتی با موضوع سبک زندگی و با سخنرانی دکتر فوژان صباحی رئیس دانشکده فنی حرفه ای دختران تهران ولیعصر (عج) در محل غرفه ی این دانشکده برگزارشد.

دکتر صباحی در ابتدای نشست با اشاره به اخلاق حمیده ای نظیر حسن سلوک، دفع بری با نیکی، شتاب در امر خیر، استقامت و صبر که در کلام الله توسط خداوند متعال تأکید و ستایش شده است گفت: تمام مسلمانان باید متصف به این اوصاف باشند و داشتن چنین صفاتی باعث سعادت در این جهان و زندگی جاودان خواهد بود.

وی با ذکر حدیثی از رسول اکرم در خصوص اخلاق قرآنی یادآور شد: اسلام سراسر دین عطوفت و مهربانی است و در این خصوص اخلاق حسنه پیامبر الگوی مناسبی است تا بیاموزیم اسلامی گاهی سفارش می کند در مقابل دی دیگران با نیکی رفتار کنیم.

رئیس دانشکده فنی حرفه ای دختران تهران ولیعصر(عج) طی سخنان خود با اشاره به حدیث دیگری از ختم مرتبت در خصوص شتاب در امر خیر یادآورد شد: هر نیت خیری حتی اگر در وهله عمل نیاید خداوند متعال آن را جزو اعمال نیک می انگارد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: عملی اگر فاقد نیت خیر باشد، محسوب نمی گردد و خداوند از همین رو در توبه را برای بنده اش باز نگه داشته که این خود نمایانگر لطف و عطوفت الهی است.

دکتر صباحی با تأکید براینکه به عنوان مسلمان شیعه باید مطالعات گسترده داشته باشیم خاطرنشان کرد: اهتمام به تدبر در آیات کریمه و توجه ویژه به مطالعه، خصوصا مطالعه اثار ادبی – مذهبی نظیر نهج البلاغه امر مهمی است که باید در راستای آن کوشید.

وی در انتها با قرائت غزلی از لسان الغیب حضرت حافظ سخنان خود را پایان داد.

همچنین نشست کمیته سازمان ها و نهادهای دولتی با سازمان های مرتبط به عنوان نشست دیگری در محل این کمیته به منظور هم اندیشی فعالیت های سازمان ها برگزار شد که به موجب آن عباس نظری مدیر کمیته سازمان ها و نهادهای دولتی گزارشی از وضعیت موجود ارائه داد و ضمن آن کارشناسان سازمان ها به طرح و بحث مشکلات پیش روی خود پرداختند که از طرف مدیر کمیته مقرر شد امکانات مورد نیاز در اختیار سازمان های مرتبط قرار گیرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.