تبیان، دستیار زندگی
این کتاب برای گرامی داشت یاد و خاطره ی آنان و همه ی آتش نشان هایی که در ماموریت های امداد رسانی و نجات بخشی شهروندان در طول سال های گذشته جان سپردند، در کوتاه ترین زمان ممکن ترجمه و منتشر شده است....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شگفتی های جهان آتش نشان‌ها

شگفتیهای جهان آتش نشان ها

صبح روز پنج شنبه 30دی 1395 مصادف با ( 19 ژانویه 2017 میلادی ) ساختمان تجاری پلاسکو در تهران آتش گرفت و ظرف سه ساعت و نیم به طور کامل فرو ریخت. بر اثر این حادثه 16 آتش نشان جان خود را از دست دادند.

این کتاب برای گرامی‌داشت یاد و خاطره ی آنان و همه ی آتش نشان هایی که در ماموریت های امداد رسانی و نجات بخشی شهروندان در طول سال های گذشته جان سپردند، در کوتاه ترین زمان ممکن ترجمه و منتشر شده است.

در روم باستان، در صورت بروز آتش‌سوزی، شبگردها مسئول خاموش کردن آتش بودند و نخستین آتش‌نشان ها محسوب می‌شدند. «آتش خاموش کن ها» با سطل های پر از آب به جنگ آتش می رفتند. آن ها سطل ها را از آب آبروها پر می کردند. در قرون وسطا، خانه‌ های چوبی را خراب می کردند تا شعله های آتش فرو بخوابد. بعد از آتش سوزی های فاجعه آمیز مانند آتش سوزی در لندن در سال 1666 میلادی ابزارهای جدید مبارزه با آتش ظاهر شد: شیر آب آتش نشانی که روی لوله های زیرزمینی نصب شده بود، شلنگ آتش نشانی در قرن 18، تربیت آتش‌نشان های حرفه ای در قرن 19 و ... در ایران اداره‌ی آتش نشانی در اوایل سال 1305 شمسی در شهرداری تهران تاسیس شد.

انتشارات محراب قلم به تازگی این کتاب را در28صفحه و به قیمت 6500تومان منتشر کرده است. این کتاب برای گروه سنی  10 تا 14 ساله مناسب است.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: نسرین صادقی