تبیان، دستیار زندگی
صدراعظم آلمان پس از نشست سران هفت کشور صنعتی جهان از موضع گیری ترامپ ابراز ناامیدی کرد و گفت:آمریکا دیگر شریک قابل اعتمادی برای اتحادیه اروپا نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریكا قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم

صدراعظم آلمان پس از نشست سران هفت کشور صنعتی جهان از موضع‌گیری ترامپ ابراز ناامیدی کرد و گفت:آمریکا دیگر شریک قابل‌اعتمادی برای اتحادیه اروپا نیست.

پیشخوان خبر تبیان
مرکل

به گزارش تبیان به نقل از روزنامه اطلاعات ،آنگلا مرکل در مونیخ سرخوردگی خود را از برخورد هیات آمریکایی در نشست جی‌7 چنین ابراز کرد: زمانی که ما می‌توانستیم خود را به طور کامل به دیگران بسپاریم به پایان رسیده است.مرکل با اشاره به موضع‌گیری ترامپ و هم‌چنین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تأکید کرد: ما اروپایی‌ها باید سرنوشتمان را واقعا در دست خودمان بگیریم.

او در عین حال گفت که این طبیعی است که مناسبات دوستانه کشورش با آمریکا و بریتانیا حفظ خواهد شد.

صدراعظم آلمان تصریح کرد: امید به ادامه روابط دوستانه و حسن همجواری با روسیه و سایر کشورها باقی است اما "باید بدانیم، ما خود برای تعیین سرنوشتمان باید مبارزه کنیم." او به نقش برجسته فرانسه و رئیس جمهوری جدید این کشور امانوئل مکرون در این زمینه اشاره کرد.

مرکل با اشاره به موضع‌گیری ترامپ و هم‌چنین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تأکید کرد: ما اروپایی‌ها باید سرنوشتمان را واقعا در دست خودمان بگیریم.

در همین راستا، واشنگتن‌پست با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا به کشورهای عربی و حمایت از حاکمان مستبد این کشورها و در عوض سفر او به بروکسل و انتقاد از ناتو نوشت که سفرهای خارجی ترامپ، پیامدهای خطرناکی به همراه دارد.

همچنین «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از سخنان ترامپ خطاب به کشورهای عضو ناتو، آن را «شرم آور» خواند.

در همین حال، پولیتیکو خبر داد:تحقیقات جدی در مورد ارتباط تیم ترامپ با روسیه بزودی آغاز می شود و اگر همراهان رئیس جمهوری آمریکا از دادن اطلاعات در این رابطه خودداری کنند با اتهامات کیفری مواجه می شوند.

در چنین شرایطی، دونالد ترامپ که کاخ سفید را گرفتار بحران تازه‌ای می‌بیند، تلاش می‌کند تا نگرانی‌های عمومی درباره تقلای دامادش برای ایجاد خط ارتباطی محرمانه با روسیه را کاهش دهد و تمامی اتهامات علیه او را "ساختگی" خواند. از طرفی،دانش آموزان یک مدرسه راهنمایی در شهر 'اورنج جنوبی ' واقع در ایالت نیوجرسی در جریان سفر 'پل رایان'رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عکس گرفتن با وی خودداری کردند.

منبع: روزنامه اطلاعات

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .