تبیان، دستیار زندگی
شاهین فرهت درباره سمفونی روح الله و فعالیت های موسیقایی این روزهایش، سخن گفت. این سمفونی شماره 17 است و با تجربه ای که در نوشتن سمفونی داشتم این کار هم از جهت ساختمانی سمفونیک و هم از جهت اجرا به نظرم خیلی خوب از کار درآمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوست داشتم برای «روح‌الله» در ایران باشم

شاهین فرهت درباره سمفونی روح‌الله و فعالیت‌های موسیقایی این روزهایش، سخن گفت.این سمفونی شماره ۱۷ است و با تجربه‌ای که در نوشتن سمفونی داشتم این کار هم از جهت ساختمانی سمفونیک و هم از جهت اجرا، به نظرم خیلی خوب از کار درآمد.

پیشخوان خبر تبیان

شاهین فرهت

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، ‌این آهنگساز درباره آخرین فعالیت‌های موسیقایی‌اش اظهار کرد: من در حال ساخت اثری برای یک تریو ایرلندی هستم که قرار است پاییز امسال برای اجرا به ایران بیایند و و ابراز تمایل کرده‌اند از آثار آهنگسازان ایرانی، اجرا کند. اکنون در حال نوشتن صفحات آخر این اثر برای پیانو، ویولن و ویولنسل هستم.

فرهت اضافه کرد: تا آنجایی که می‌دانم پیانیست گروه، در کار خود خیلی قوی است و به همین دلیل بخش پیانو را خیلی تکنیکی نوشته‌ام. این تریو همچنین قرار است اثری از آقای امیر مهیار تفرشی‌پور را اجرا کند.

او همچنین با اشاره به سمفونی «روح‌الله» بیان کرد: این سمفونی شماره ۱۷ است و با تجربه‌ای که در نوشتن سمفونی داشتم این کار هم از جهت ساختمانی سمفونیک و هم از جهت اجرا، به نظرم خیلی خوب از کار درآمد. همچنین اجرایی که از این اثر در اوکراین داشتیم، بسیار خوب بود.

در ساخت این اثر مانند سمفونی‌های دیگر، فرم کلاسیکِ سمفونی را، رعایت کردم. قسمت اول این سمفونی فوق‌العاده دراماتیک نوشته شده، قسمت دوم آهسته است و به وجوه شاعرانه حضرت امام (ره) می‌پردازد؛ در قسمت سوم که فضای موسیقایی آن تند می‌شود به مبارزات امام (ره) پرداخته شده و قسمت پایانی آن روشن و پیروز است.

این هنرمند درباره این اثر چهار موومانه توضیح داد: در ساخت این اثر مانند سمفونی‌های دیگر، فرم کلاسیکِ سمفونی را، رعایت کردم. قسمت اول این سمفونی فوق‌العاده دراماتیک نوشته شده، قسمت دوم آهسته است و به وجوه شاعرانه حضرت امام (ره) می‌پردازد؛ در قسمت سوم که فضای موسیقایی آن تند می‌شود به مبارزات امام (ره) پرداخته شده و قسمت پایانی آن روشن و پیروز است.

فرهت که اکنون در خارج از ایران به سر می‌برد و قصد دارد تا چند هفته دیگر به ایران بازگردد، گفت: من دلم می‌خواست هنگام اجرای این اثر ایران باشم اما مجبور شدم برای چکاب سالیانه پزشکی به خارج از کشور بیایم و موفق به عوض کردن زمان این چکاپ نشدم اما الحمدالله نتیجه آن خوب بود.

او با تاکید بر اینکه ما همه درباره مبارزات امام خمینی (ره) می‌دانیم، ادامه داد: من این اثر را به ایشان تقدیم کردم و برای ایشان ساختم. این کار دارای ارزش موزیکال بسیاری است و فکر می‌کنم کاری را تحویل دادم که شایسته بوده است.

شاهین فرهت در پایان دوباره تاکید کرد: فکر می‌کنم «سمفونی روح‌الله» کار خوبی از آب درآمده و برای شخصیت امام خمینی‌(ره) مناسب است.سمفونی روح‌الله در آستانه‌ی رحلت امام خمینی (ره) 8 خرداد ماه در تالار وحدت به صحنه رفت.
منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .