تبیان، دستیار زندگی
نخستین آلبوم صوتی موسیقایی مدیحه سرایی جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان «نورباران» توسط گروه همسرایی بین المللی نورالهدی در نخستین روز ازنمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن؛

نخستین آلبوم موسیقایی مدیحه سرایی رونمایی می شود

نخستین آلبوم صوتی موسیقایی مدیحه سرایی جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان «نورباران» توسط گروه همسرایی بین المللی نورالهدی در نخستین روز ازنمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی می شود.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نمایشگاه قرآن

به گزارش تبیان، بهزاد احمدی، سرپرست گروه همسرایی بین المللی نورالهدی با اشاره به تاریخچه فعالیت این گروه گفت: این گروه در سال ۱۳۷۱ شکل گرفت و متشکل از اساتید دانشگاه، جمعی از قاریان، مدیران و کارشناسان جوان در دستگاه های مختلف است. این گروه تاکنون برنامه های مختلفی را داخل و خارج از کشور اجرا کرده اند و در صدد ترویج موضوعات و مفاهیم قرآنی هستند.

وی افزود: این اثر نخستین آلبوم صوتی موسیقایی مدیحه سرایی جمهوری اسلامی ایران است که تحت عنوان «نورباران» توسط گروه همسرایی بین المللی نورالهدی در نخستین روز از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی خواهد شد.

احمدی در این خصوص اظهار کرد: این آلبوم صوتی موسیقایی با حمایت، نظارت و تایید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز تایید و صدور مجوز قانونی لازم از سوی دفتر موسیقی این وزارتخانه، تولید شده است و در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

آلبوم موسیقیایی «نورباران»، متشکل از دوازده قطعه صوتی همسرایی در حمد و ثنای خداوند سبحان و حضرت آل الله(ع) است و در مدت زمان پنجاه دقیقه تنظیم شده است.

به گفته سرپرست گروه همسرایی بین المللی نورالهدی، آلبوم موسیقیایی «نورباران»، ماحصل تلفیق زیبا و شایسته اشعار شعرای صاحب قلم و خوش ذوق ایران با نوای سازهای اصیل هنرمندان و نوازندگان متعهد این مرز و بوم اسلامی است که شامل سازهایی مانند سنتور، عود، تار، دف، سه تار و ... است و گروه همسرا نیز از هشت نفر تشکیل شده است. این البوم طی یک و سال و نیم گذشته، طراحی و تولید شده است.

او تصریح کرد: «نورباران»، نخستین گام رسمی در حوزه همسرایی موسیقایی اشعار منتسب به پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین(ع) بوده و بدون شک آخرین اثر و قدم نخواهد بود. در این راستا از تمام گروه های فعال در این حوزه درخواست می کنم تا برای ادامه این روند اقدام کنند چراکه مسئولان امر نیز در این راه همراه خواهند بود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی»  ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.