تبیان، دستیار زندگی
اغلب کودکان وقتی که چیزی را برای نخستین بار تجربه می کندد، ناراحت و آشفته می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکار کوتاه کردن موی بچه ها

اغلب کودکان وقتی که چیزی را برای نخستین بار تجربه می‌کنند، ناراحت و آشفته می‌شوند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
کوتاه کردن مو، ترس، کودک، آرایشگاه، آرایشگر،اسباب بازی، باغ وحش

وقتی که برای اولین بار قرار است موی فرزندتان را کوتاه کنید شما خیلی شاد و خوشحال هستید اما قضیه برای کودک کاملا متفاوت است. اغلب کودکان وقتی که چیزی را برای نخستین بار تجربه می‌کنند، ناراحت و آشفته می‌شوند. به خصوص وقتی که کودک قیچی آرایشگر را در کنار صورت خود می‌بیند احساس ترس می‌کند. بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا ناراحتی کودک در زمان اصلاح موهایش به حداقل برسد:

کودک را با محیط آرایشگاه آشنا کنید

بخشی از نگرانی کودک مربوط به آن است که چیزهایی که در آرایشگاه موجود است از جمله،‌ مکان آرایشگاه، آرایشگر، وسایل آرایشگاه و غیره جدید هستند. بهتر است دستکم یک روز قبل، بچه را به آرایشگاه ببرید تا با فضای آن آشنا شده و

اجازه دهید کودک، اسباب بازی یا وسایل دیگری را که دوست دارد همراه خود بیاورد. این وسایل به او آرامش می‌دهد و حواس او را پرت می‌کند.

سایر کودکان را در حال کوتاه‌کردن موهایشان ببیند. از قبل با او در مورد چیزهایی که آنجا می‌بیند صحبت کنید. یک راه حل دیگر آن است که قبل از کوتاه کردن موی کودک، موهای خودتان را کوتاه کنید. هر وقت که به آرایشگاه می‌روید کودک را همراه خود ببرید.

به آرایشگاه مخصوص کودکان بروید

در برخی از آرایشگاه‌های مخصوص کودکان امکانات مناسبی مثل فضای بازی، اسباب بازی، بادکنک، تلویزیون، کتاب کودک و تصاویر زیبای کودکانه وجود دارد تا فضای شادتر و جذاب‌تری برای کودک ایجاد شود. همه اینها باعث می‌شود که کودک احساس بهتری داشته یا حداقل حواس او پرت شود. مهمتر از همه چیز، وجود آرایشگری است که با نحوه کوتاه کردن موهای کودکان آشنایی کامل داشته و می‌داند چگونه با بیشترین سرعت و کمترین عذاب، موهای او را کوتاه کند.

از قبل آماده شوید

اجازه دهید کودک، اسباب بازی یا وسایل دیگری را که دوست دارد همراه خود بیاورد. این وسایل به او آرامش می‌دهد و حواس او را پرت می‌کند. قبل از آنکه آرایشگر مشغول اصلاح شود صندلی را کمی از آینه دور کنید تا کودک به قیچی، تیغ و سایر وسایل اضطراب‌آور خیره نشود. اگر کودک روپوش آرایشگری نمی‌پوشد خودتان ابتدا آن را به تن کنید تا ترس او بریزد. بهتر است بین زمان خوردن و خوابیدن کودک به آرایشگاه بروید تا او احساس گرسنگی یا خواب‌آلودگی نداشته باشد. اگر حس می‌کنید در زمانی که قرار است به آنجا بروید کودک زیاد سرحال نیست بدون رودربایستی قرار قبلی را لغو و اصلاح موی او را به زمان دیگری موکول کنید. مراقب باشید کودک شما را مضطرب نبیند. اگر کودک نگرانی را در چهره شما ببیند ترس شما به او نیز منتقل می‌شود.

کودک را روی پای خود بنشانید

اغلب کودکان تا زمانی که هنوز به تنهایی روی صندلی آرایشگاه ننشسته‌اند راحت هستند. اما به محض اینکه روی صندلی

بهتر است زمانی که آرایشگر می‌خواهد جلوی موهای او را کوتاه کند سر او پشت به شما و وقتی که قرار است پشت سر او را کوتاه کند روبروی شما باشد

آرایشگاه قرار می‌گیرند احساس ترس به آنها دست می‌دهد. اگر چنین است یا اگر کودک لجوج است خودتان هم روپوش آرایشگری پوشیده و او را روی پای خود بنشانید. بهتر است زمانی که آرایشگر می‌خواهد جلوی موهای او را کوتاه کند سر او پشت به شما و وقتی که قرار است پشت سر او را کوتاه کند روبروی شما باشد. یک آرایشگر با تجربه کودک به خوبی می‌داند با وجود اینکه این کار در ابتدا کمی کار را سخت می‌کند اما به دلیل آرامشی که به کودک می‌دهد، در نهایت به نفع او و کودک تمام می‌شود. اگر کودک را روی پای خود می‌نشانید از شخص دیگری بخواهید از او عکس بگیرد.

کودک را تشویق نمایید

در بسیاری از موارد، تنها کاری که باید برای شاد کردن کودک در زمان کوتاه کردن موهایش انجام دهید آن است که به او قول دهید بعد از اصلاح مو کاری را که دوست دارد انجام دهید. مثلا او را به باغ وحش، سینما، ‌استخر یا جاهای مناسب دیگر ببرید.


منبع : نی نی بان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.