تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مقتدایی گفت: مبلغان و مفسران ماه مبارک رمضان باید به نیازهای کاربردی مردم در زندگی شان توجه بیشتری نشان دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه:

مبلغان و مفسران در ماه مبارک رمضان به نیازهای کاربردی مردم توجه کنند

آیت الله مقتدایی گفت: مبلغان و مفسران ماه مبارک رمضان باید به نیازهای کاربردی مردم در زندگی شان توجه بیشتری نشان دهند.

مبلغان و مفسران در ماه مبارک رمضان به نیازهای کاربردی مردم توجه کنند

آیت الله مرتضی مقتدایی ، دوشنبه شب طی سخنانی در گردهمایی اساتید تفسیر اعزامی ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با بیان این که در طول ماه مبارک رمضان همه باید بکوشیم که آمادگی لازم برای ورود به ماه ضیافت الهی را پیدا کنیم، اظهار داشت: این سفر تفسیری و تبلیغی در ماه مبارک رمضان که سومین سال آن برگزار می شود، یک حرکت ارزشمند و قابل تقدیر می باشد که بی شک در این سال ها برکات معنوی و فرهنگی بسیاری به همراه داشته است.

وی افزود: هر سال هم به لطف الهی شاهد رشد و شکوفایی و پیشرفت بهتر نسبت به سال قبل هستیم به طوری که سال گذشته حدود 60 استاد و امسال 100 استاد به شهرستان های مختلف اعزام می شوند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: به هر صورت کار ارزشمندی که امسال صورت گرفته و باید از دست اندرکاران تشکر کرد، این است که هماهنگی بسیار خوبی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، نمایندگی ولی فقیه در سپاه و ارتش صورت گرفته و هماهنگی بهتری با ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان ها به عمل آمده است.

وی خطاب به اساتید تفسیر قرآن گفت: در جاهایی که تشریف می برید لازم است که الزامات منطقه و نیازهای مخاطبین را مورد توجه جدی قرار داده و این شرایط را مورد بررسی قرار دهید؛ این که چه جمعیت و نیازها و اقتضائاتی دارد و این که بکوشید مطالبی که بیان می شود منطبق با نیازها باشد.

وی اضافه کرد: این طور نباشد که صرف یک سری اطلاعات باشد بلکه مهم این است که در زندگی شان به درد بخورد و کاربردی باشد؛ به خصوص این که در حال حاضر یک فرصت بسیار خوبی فراهم شده که اساتید حوزه و درس خارج و دروس تفسیری در بین مردم بروند.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: بر اساس آموزه های قرآنی و کلام اهل بیت (ع) آنچه مهم است این که باید با تقوای الهی به امر تبلیغ پرداخت و لذا کسانی که مبلغ و مفسر قرآن هستند باید هر چه بیشتر در مسیر نشر معارف اهل بیت(ع) بکوشند.

وی افزود: دعوت مردم به دین و قرآن و قیامت و آخرت ، رسالت و مسئولیت سنگینی است که بر عهده ما گذاشته شده است؛ همان طور که پیامبر(ص) بار رسالت بر دوش دارند، شما نیز با فراگیری علوم قرآن ، مسئولیت آن چه فرا گرفته اید و انتقال و تبلیغ آن ها را برعهده دارید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مردم علاقه مند به قرآن هستند ولو این که سواد خواندن نداشته باشد، احترام فوق العاده ای برای این کتاب الهی قائل هستند.

وی افزود: این قرآن عهد الله است بر گردن همه ما که علاوه بر احترام ، باید به آن عمل کرد و اساساً هر فرد مسلمان وظیفه دارد که به طور روزمره به این عهد توجه کرده و هم قرآن را بخواند و هم به آموزه های دینی آن عمل نماید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: باید به مردم که علاقه مند به قرآن هستند یادآوری کنید که فقط احترام ظاهری به قرآن کافی نیست بلکه باید به این عهد الهی عمل کرد.

وی افزود: در برخی روایات ما آمده که مردم بکوشند حداقل روزی 50 آیه قرآن را تلاوت کنند و بعد در آیات آن تدبر داشته باشند، چرا که مهم آن است که این آیات قرآنی را برنامه زندگی خود قرار دهند

آیت الله مقتدایی در خاتمه سخنان خود با اشاره به برگزاری شکوهمند انتخابات اظهار داشت: مقام معظم رهبری طوری هدایت کردند که همه اقشار مردم با تدبیر ایشان پای صندوق های رای حاضر شدند؛ حتی برخی شاید نظام را قبول نداشتند اما دیدیم که آمدند و این گونه یک حماسه بیش از 40 میلیون نفری در انتخابات شکل گرفت و درایت رهبری به گونه ای بود که یکی از رسانه های غربی بیان کرد، زیرک ترین رهبر جهان، رهبر ایران است.

منبع: حوزه نیوز