تبیان، دستیار زندگی
برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن از جمله جریان های بی نظیری است که بسیاری از کشورهای عربی با تعجب از آن یاد می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حشتمی:

رونمایی از پوستر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن از جمله جریان های بی نظیری است که بسیاری از کشورهای عربی با تعجب از آن یاد می کنند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حجت الاسلام حشمتی

به گزارش تبیان، نشست رسانه ای بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز مورخ یکم خرداد ماه در ساختمان شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور حجت السلام والمسلمین محمدرضا حشتمی، دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد و در همان ابتدای مراسم از پوستر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد.

وی با بیان اینکه در طول برپایی نمایشگاه، مراکز استانها کار خود را از نیمه رمضان شروع می کنند، درخصوص شعار بیست و پنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: با توجه به استقبال خوبی که مردم و نهادهای قرآنی از موضوع فهم قرآن شد، شعار امسال را قرآن، اخلاق، زندگی و برجسته کردن نکات قرآنی قرار داده ایم، تا مردم را بیشتر با زوایا و اخلاق قرآنی در زندگی آشنا کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دیگر نهاد ها برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن از جمله جریان های بی نظیری است  که  بسیاری از  کشورهای  عربی  با  تعجب از  آن یاد می کنند.

حجت‌ السلام والمسلمین حشمتی پیرامون بخش جزییات برگزاری این رویداد قرآنی اظهار داشت: بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن در دو بخش محتوایی و پشتیبانی و اجرایی با همکاری ۱۸ کمیته اجرایی و ۲۰ کمیته محتوایی کار خود را آغاز کرده اند و امروز که ما در خدمت شما هستیم غرفه داران عزیز با توجه به احکام صادر شده درحال چینش و برپایی نمایشگاه هستند.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی افزود: ما در کنار برپایی نمایشگاه توزیع محصولات قرآنی در قالب نرم افزار های آموزشی را خواهیم داشت و در حوزه های هنری امسال با برمبنای مفاهیم قرآنی المانهای تجسمی به نمایش خواهیم گذاشت و از ۲۰ نمونه انیمیشن قرآنی رونمایی خواهیم کرد.

همچنین حجت‌ السلام حشمتی درباره تقدیر و تکریم خادمین قرآنی عنوان کرد: ما در حوزه استانها جدای از برپایی نمایشگاه جشن رمضان را خواهیم داشت و در برنامه ای دیگر از خادمین قرآنی تقدیر می کنیم.

رونمایی از پوستر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: با توجه به استقبال خوبی که ریاست‌جمهوری​ از تکریم خادمین قرآنی داشته اند،  تقاضای ما از رییس جمهور محترم این است که  در نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی علیه مراسم تکریم و تقدیر از خادمین قرآنی را با حضور حجت السلام حسن روحانی داشته باشیم.

وی در خصوص پوشش رسانه ای نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: با تمهیداتی که توسط صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است، اجرای برنامه های تلویزیونی و همچنین آثار نمایشی را خواهیم داشت.

حجت‌ السلام حشمتی به یکی از دستاوردهای مهم و ویژگی های این رویداد قرآنی اشاره کرد و گفت: امسال در قالب کاری ویژه از کتاب تفسیر قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله واعظ خراسانی رونمایی خواهیم کرد و محصولی ویژه در مورد امام خمینی ره و قرآن خواهیم داشت.

در ادامه‌ این نشست دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، درخصوص تغییر زمان برگزاری این رویداد قرآنی خاطر نشان کرد: افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرار بود در هفتم خرداد برگزار شود ولیکن به دلیل همزمانی مراسم افتتاحیه با نشست دولت، این مراسم به هشتم خرداد ماه موکول کردیم و  نمایشگاه  تا شبهای مبارک قدر از ساعت ۱۷ تا ۲۴ دایر است.

در پایان این نشست خبری حجت‌ السلام حشمتی از دریافت یارانه به حوزه های قرآنی اشاره کرد و توضیح داد: ما در کنار برپایی سفره های آسمانی، مبلغی را براساس خرید بن های کتابی که در نمایشگاه کتاب عرضه می شود به حوزه ها و نهادهای قرآنی برای خرید محصولات می دهیم.

گفتی است، پوستر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم توسط علی کاظمی با توجه به مفاهیم قرآنی انجام شده است. چنین که رنگ آبی زمینه نماد ماه مبارک رمضان و ساعت پایانی شب و سحر است و ۲۵ بارقعه خورشید نشان بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است و همچنین قرارگیری خورشید و گره چینی در وسط پوستر نماد روشنایی و درخشش هنر اسلامی  در جهان است.