تبیان، دستیار زندگی
رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: روابط عمومی کار درجه دو یا سه نیست بلکه زبان گویا مغز متفکر یک سازمان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی کار درجه دو یا سه نیست

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: روابط عمومی کار درجه دو یا سه نیست بلکه زبان گویا مغز متفکر یک سازمان است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

محمدرضا بحرانی

به گزارش تبیان و به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا بحرانی  در مراسم تقدیر از روابط عمومی‌های برتر این دانشگاه به مناسبت هفته روابط عمومی اظهار داشت: اگر انسان‌ها  در هر جایگاهی چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی و شغلیشان آگاهی و شناخت کامل یا نسبتا کامل نسبت به خود  داشته باشند بخشی از مشکلات حل می شود و این یعنی بخشی از مشکلات ما برمی گردد به عدم شناخت به مسائل  ومسئولیت هایی که پذیرفته ایم

وی افزود: اگر ما دائما خود را رصد کنیم  و ببینم چقدر از نقش‌های خود آگاه هستیم و این یعنی  همان انسانی که در جامعه فرهیخته و آگاه و با مسئولیت دارد زندگی می کند .

رئیسدانشگاه پیام نور استان بوشهر تصریح کرد: اگر ما تمام ادیان را نگاه کنیم اصول مشترک همه ادیان همین تاکید بر محاسبه نفس و رصد انسان است و یعنی این که ما همواره یک سری مسئولیت داریم که باید به آن توجه کنیم .

وی ادامه داد: روابط عمومی یک نقش مضاعفی را به ما تحمیل می‌کند و آن انتقال پیام از یک نقطه به هزاران نقطه با اهداف مختلف است .

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر  ادامه داد: اگر ما به این مسوولیت شما در دانشگاه نگاه کنیم می‌بینیم که روابط عمومی چقدر نقش بزرگی در دانشگاه دارد، این که انسان‌ها را به حقوق خودشان را آشنا کنیم و از مشکلات آنها با خبر شویم .

وی تاکید کرد: ما در دانشگاه  به صورت مستقیم و غیر مستقیم با هزاران نفر درارتباط هستیم و اگر با سیستم‌ها و کانال ارتباطی موثری بتوانیم پیامها را انتقال دهیم می بینیم که چقدر تاثیر ما برجامعه زیاد است و این میزان اثرگذاری را می رساند و اگر ما  هرکدام از مشاغلی که داریم اگر اینگونه تحلیل کنیم از اثرگزاری آنها در جامعه مطلع می‌شویم .

بحرانی در خصوص جایگاه روابط عمومی در دانشگاه گفت: باید سعی کنیم روابط عمومی را در دانشگاه به جایگاه اصلی خود برسانیم و با توجه به این که در سال جاری یکی از اولویت‌های دانشگاه جذب دانشجو است و بهترین راه استفاده از ظرفیت همین روابط عمومی است .

وی در خصوص مسوولیت‌های روابط عمومی عنوان کرد: یکی از مسوولیت‌های روابط عمومی این است که فرصت‌های موجود را به مخاطب معرفی کند تا مخاطب شانس انتخابش  بیشتر شود .

بحرانی افزود: روابط عمومی کار درجه دو یا سه نیست بلکه زبان گویا مغز متفکر یک سازمان است چون کار تجزیه و تحلیل  اطلاعات یک سازمان را می‌تواند انجام دهد و اگر اطلاعات را با جهت‌گیری مشخص تهیه کند، می‌تواند در تفکرات افراد تاثیر بگذارد .

در این مراسم از سه روابط عمومی برتر واحدهای گناوه، خورموج و مرکز برازجان به عنوان روابط عمومی برتر انتخاب شدند .