تبیان، دستیار زندگی
برگزاری انتخابات سالم امری است که مقام معظم رهبری باتوجه به حساسی خاص این مهم، همواره بر آن تاکید و مسئولین را به امانت داری در رای مردم توصیه می نمایند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخابات در کلام رهبر انقلاب +تصاویر

برگزاری "انتخابات سالم" امری است که مقام معظم رهبری باتوجه به حساسی خاص این مهم، همواره بر آن تاکید و مسئولین را به امانت داری در رای مردم توصیه می نمایند.

فرآوری: آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

انتخابات در کلام رهبر انقلاب +تصاویر

به فرمایش رهبر معظم انقلاب؛ انتخابات سرمایه ‏گذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل این ‌که شما سرمایه ‏ی سنگین و عظیمی را در بانک می ‌گذارید، بانک با آن کار می ‌کند و شما از سودش استفاده می ‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزی است. ملت ایران سرمایه‏ گذاری عظیمی را می ‌کند، سپرده ‏گذاری بزرگی را انجام می‌دهد و سود آن را می ‌برد. آراء یکایک شما مردم سهمی است از همان سرمایه ‏گذاری و سپرده ‏گذاری. هر رأیی که شما در صندوق می ‏اندازید، مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را دارید تأمین می ‌کنید. یک رأی هم اهمیت دارد. هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می‌ شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌ دهد.

انتخابات نماد حرکت اسلامی

مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورت انتخابات همواره از آن تحت نماد حرکت و حکومت اسلامی یاد می کنند و می فرمایند: "انتخابات نماد حرکت اسلامی در کشور ماست. انتخابات، هدیه‌ی اسلام به ملت ماست. امام بزرگوار ما حکومت اسلامی به روش انتخاباتی را به ما یاد داد. حکومت اسلامی در ذهن‌ها و خاطره‌ها به شکل خلافت‌های موروثی به یادگار مانده بود؛ خیال می‌کردند حکومت اسلامی یعنی مثل خلافت بنی‌امیه و بنی‌عباس یا خلافت ترکان عثمانی؛ یک نفر با نام و شکل ظاهری خلیفه، اما با باطن و عمل فرعون و پادشاهان مستبد؛ بعد هم که از دنیا می‌رود، یک نفر را به جای خود معین کند. در ذهن مردم دنیا، حکومت اسلامی به این شکل تصویر می‌شد؛ که بزرگترین اهانت به اسلام و حکومت اسلامی بود."

به دشمن کمک نکنید!

آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی می کنند،حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟

بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن دشمن بر انتخابات متمرکز است. آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می شوند اما می دانند که نمی توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند. یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد.

بی تردید مردم عزیزمان نیز با حضور گسترده و پرشور پای صندوق های رای ؛ مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب خواهند زد.

انتخابات در کلام رهبر انقلاب

انتخابات در کلام رهبر انقلاب +تصاویر

انتخابات در کلام رهبر انقلاب +تصاویر

انتخابات در کلام رهبر انقلاب +تصاویر

انتخابات در کلام رهبر انقلاب +تصاویر

انتخابات در کلام رهبر انقلاب +تصاویر


منابع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری/ خبرگزاری مهر/ باشگاه خبرنگاران جوان