تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز از این تریبون اعلام می کنیم، هر موضعی که رهبر انقلاب گرفته باشند، حوزه علمیه پشت سر فرمایشات ایشان است و ما سند ۲۰۳۰ را محکوم می کنیم .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله العظمی نوری همدانی:

سند ۲۰۳۰ را محکوم می کنیم

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز از این تریبون اعلام می کنیم، هر موضعی که رهبر انقلاب گرفته باشند، حوزه علمیه پشت سر فرمایشات ایشان است و ما سند ۲۰۳۰ را محکوم می کنیم .

سند ۲۰۳۰ را محکوم می کنیم

حضرت آیت الله نوری همدانی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به موضوع انتخابات، اظهار داشتند: ما انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها را در پیش داشته و مردم باید حضور حداکثری داشته باشند.

ایشان ابراز داشتند: حضور در این انتخابات واجب است و همه باید شرکت کنند؛ چرا که تکلیفی است که بر عهده ماست و امیدواریم همه مردم اعم از زن، مرد، پیر و جوان به عنوان یک جهاد در انتخابات شرکت نمایند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: جهاد در گذشته رفتن به جبهه و خون دادن برای پیروزی این انقلاب بود؛ اما جهاد امروز شرکت در انتخابات است؛ چراکه باید در مقابل دشمن نشان دهیم که به این نظام علاقه مند بوده و هر رأی ما تیری بر پیکر دشمنان خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر حمایت از نظام تأکید کردند و گفتند: نظام اسلامی ما بر پایه عقیده، اعتقاد و مذهب ما به وجود آمده و نظامی ولایی است که جزو دین ما می باشد؛ پس تضعیف نظام جایز نیست و باید در انتخابات شرکت کرد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدای سال در مشهد مقدس، بر خدمات نظام تأکید داشته و بخش اعظمی از سخنان ایشان بر روی این موضوع بود؛ پس باید بر این مسائل توجه داشت و خدمت های نظام را برای همگان بیان کرد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سند 2030 یونسکو اشاره کردند و گفتند: این سند، نشان از نگاه تحقیرآمیز اروپا و غرب به ماست؛ چراکه آنان همیشه به دنبال سلطه طلبی و زیاده خواهی بوده و این سند را برای ما نوشته اند تا فرهنگ تعلیم و تربیت ما شبیه آنان شود.

ایشان اظهار داشتند: رهبر انقلاب این سند را خیانت دانسته و دولت باید جلوی اجرای آن را بگیرد، پس از سخنان رهبر انقلاب، 80 نفر از اساتید بزرگ حوزه نزد ما آمده؛ از این سند اظهار ناراحتی کرده و بیان داشتند که حوزه پشتیبان نظام و رهبری است و اجرای این سند، باید متوقف گردد؛ اما در کمال تأسف این دیدار از صدا و سیما پخش نشده و اعلام کردند که دستور داده شده پخش نشود.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: امروز از این تریبون اعلام می کنیم هر موضعی که رهبر انقلاب گرفته باشند، حوزه علمیه پشت سر فرمایشات ایشان است و ما سند 2030 را محکوم خواهیم کرد.

معظم له تصریح کردند: رهبر انقلاب ، شخصی نیست که اغفال شده و یا مطلب دروغ به ایشان برسانند؛ ما به سخن ایشان اعتماد داریم .

ایشان در پایان به نزدیکی ماه مبارک رمضان نیز اشاره و  اظهار داشتند: اهل بیت (ع) فرمودند، امر ما را احیاء کنید و به مردم نیز بگویید؛ پس شما طلاب و روحانیون نیز در این ماه عزیز به احیاء امر امامان معصوم(ع) بپردازید.

منبع: حوزه نیوز