تبیان، دستیار زندگی
مراجع عظام تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و رئیس سازمان حج و زیارت بر حفظ عزت زائران ایرانی تأکید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در دیدار با مسئولان حج مطرح شد:

تأکید مراجع عظام تقلید بر حفظ عزت زائران ایرانی

مراجع عظام تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و رئیس سازمان حج و زیارت بر حفظ عزت زائران ایرانی تأکید کردند.

تأکید مراجع عظام تقلید بر حفظ عزت زائران ایرانی

مراجع معظم تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت بر حفظ عزت زائران ایرانی تاکید کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار گفتند: امروز سفر به حج مشکلاتی را به همراه دارد؛ اما نباید از برگزاری آن غفلت کرد؛ چراکه زیان هایی را به همراه دارد.

ایشان اظهار داشتند: امروز تفسیرهایی از نحوه اعزام و حضور زائران ایرانی در عربستان انجام می گیرد که این سخنان مورد تأیید نبوده و آسیب رسان است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: متأسفانه همان اشخاصی که اعتقادی به حج نداشته و مایل هستند چهره نظام اسلامی مخدوش شود، از تعطیلی حج خوشحال بودند؛ اما ناکام ماندند و در سال جاری شاهد اعزام عزتمندانه حجاج ایرانی خواهیم بود.

معظم له در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله حج آرام و خوبی را  امسال داشته و شاهد اعزام زائران عمره مفرده نیز باشیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار خاطرنشان ساختند: باید تعاملات میان ایران و عربستان دوطرفه بوده و امکانات مناسبی برای زائران ایرانی فراهم گردد.

ایشان بر هم فکری کارگزاران حج تأکید کردند و گفتند: با همفکری باید اختلافات در برگزاری این فریضه را  کم نموده و امیدواریم اختلافات دیگر نیز از طریق حج برطرف شود.

این مرجع تقلید در پایان از حمله به سفارت عربستان، انتقاد و بر اجرای عقلایی مسائل مملکت تأکید کرد.

حضرت آیت الله سبحانی نیز در دیدار مسئولان حج اظهار داشتند: در ملاقاتی که با مسئولین عربستان خواهید داشت، تاکید کنید که  به مردم خود اعلام  نمایند ضیوف الرحمن  احترام  دارند و کسی حق تعدی و تعرض به آن‌ها را ندارد و اختلاف در دولت‌ها ارتباطی به ضیوف الرحمان ندارد.

ایشان با تأکید بر اینکه سفارشات لازم را به حجاج ایرانی  داشته باشید، ابراز داشتند: فریضه حج واجب است و زائرین نسبت به این موضوع توجه دارند.

این مرجع تقلید در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای برگزارکنندگان حج، خاطرنشان ساختند: زائرین با رعایت توصیه های لازم در طول سفر آرامش داشته باشند.

منبع: حوزه نیوز