تبیان، دستیار زندگی
ی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی , در پیامی ضمن تسلیت اربعین حسینی , حلول سال نو را به ملت ایران , خدمتگزاران انقلاب و ایثارگران و خانواده های آنها تبریك گفتند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی متن كامل پیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیة الله العظمی خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی , در پیامی ضمن تسلیت اربعین حسینی , حلول سال نو را به ملت ایران , خدمتگزاران انقلاب و ایثارگران و خانواده های آنها تبریك گفتند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی متن كامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت حلول سال نو , به شرح زیر است .

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار , یا مدبر اللیل و النهار , یا محول الحول و الاحوال , حول حالنا الی احسن الحال .

امسال , اول فروردین با ایام اربعین حسینی همراه است . اربعین هم خود یك فروردین دیگر است . اولین شكوفه های عاشورایی در اربعین شكفته شد. اولین جوشش های چشمه جوشان محبت حسینی ـ كه شط همیشه جاری زیارت را در طول این قرنها به راه انداخته است ـ در اربعین پدید آمد.

مغناطیس پرجاذبه حسینی , اولین دل ها را در اربعین به سوی خود جذب كرد , رفتن جابربن عبدالله و عطیه به زیارت امام حسین (ع ) در روز اربعین , سرآغاز حركت پربركتی بود كه در طول قرن ها تا امروز , پیوسته و پی در پی این حركت پرشكوه تر , پرجاذبه تر و پرشور تر شده است و نام و یاد عاشورا را روز به روز در دنیا زنده تر كرده است .

تصادف اول فروردین با اربعین حسینی , در حقیقت تقارن دو فروردین است . تقارن دو بهار است . ضمن تسلیت به همه مومنین و همه شیعیان و مسلمانان به مناسبت اربعین حسینی , عید نوروز و آغاز بهار را به ایرانیان و به دیگر ملتهایی كه عید نوروز را گرامی می دارند تبریك عرض می كنم , بخصوص به ایثارگران كشورمان و به خانواده های مجاهد و ایثارگری كه با همه وجود و توان خود , در راه اعتلای اسلام و ایران تلاش كردند.

خوشبختانه , كشور با قطع نظر از بهار طبیعت , در بهار امید و حركت و نشاط است .

روی كار آمدن یك دولت مردمی و حماسه خدمت رسانی و شور و نشاط جوانان در عرصه های مختلف , كشور را در فروردینی از امید و نشاط قرار داده است و عید واقعی برای هر ملت , چنین وضعیتی است .

اینها همه از بركات مشاركت عمومی و همبستگی ملی است كه ملت ایران در سال 84 آن را سرلوحه كار و تلاش خود قرار داد .

موفقیتهای ملت ـ چه در زمینه حضور مردمی و مشاركت عمومی , چه در نشان دادن شاخص های همبستگی ملی ـ در سال 84 درخشان بود .

انتخابات پرشكوه و حضور مردمی پرشور و تشكیل یافتن یك دولت برخاسته از مردم و متعهد به خدمت رسانی و پیشرفتها و موفقیت هایی در زمینه های گوناگون در كشور , از موفقیتهای بزرگ ملت ما در سال 84 بود .

درست است كه در كنار این موفقیت های بزرگ , تلخی و سوانح و فقدان های دردناك و جفاهایی هم داشته ایم ـ چه به حرمت پیامبر اكرم , چه به قداست حریم عسكرئین , چه به یاد شهیدان گرامی , چه به عزت ملت ایران ـ كه آنها را در سال گذشته ملت ایران آزموده , اما عزم انقلابی بر آن است كه به حول و قوه الهی , از تلخی ها , پلكانی به سوی شیرینی ها بسازیم و سختی ها را به سختكوشی ها تبدیل كنیم , این درس اسلام و درس پیامبر عظیم الشان اسلام است .

در این مقطع زمانی , یاد و نام مبارك پیامبر اعظم از همیشه زنده تر است و این یكی از تدابیر حكمت و الطاف خفیه الهی است .

امروز امت اسلام و ملت ما بیش از همیشه به پیغمبر اعظم خود نیازمند است .

به هدایت او , به بشارت و انذار او , به پیام و معنویت او و به رحمتی كه او به انسانها درس داد و تعلیم داد.

امروز درس پیغمبر اسلام برای امتش و برای همه بشریت , درس عالم شدن , قوی شدن , درس اخلاق و كرامت , درس رحمت , درس جهاد و عزت و درس مقاومت است . پس نام امسال به طور طبیعی , نام مبارك پیامبر اعظم است .

در سایه این نام و این یاد , ملت ما درسهای پیغمبر را باید مرور كند و آنها را به درس های زندگی و برنامه های جاری خود تبدیل كند.

ملت ما به شاگردی مكتب نبوی و درس محمدی (صلی الله علیه و آله ) افتخار می كند. ملت ما پرچم اسلام را در میان امت اسلامی با استقامت و استحكام بر افراشته است , سختی ها را تحمل كرده است و كامیابی های حضور در این میدان شرف و افتخار را دیده است و به فضل الهی , كامیابی های بیشتر در راه است .

ما درس اخلاق پیغمبر , درس عزت پیامبر اعظم , درس علم آموزی و درس رحمت و كرامت و درس وحدتی را كه ایشان به ما داد و درس های زندگی ماست , باید در برنامه زندگی خودمان قرار بدهیم .

امروز دولتی مصمم و خدمتگزار در وسط میدان , با مردمی آماده به كار و سرشار از امید و با جوانانی پرشور و با استعداد , در این سرزمین حضور دارند و این نوید بزرگی برای آینده كشور و ملت ماست .

از خداوند متعال خواهانیم كه روح مطهر پیامبر اعظم را از ما خشنود كند و بركات خود را به آن پیامبر رحمت و عزت و به امت او روز به روز افزون فرماید و قلب مقدس ولی عصر(ارواحنافداه ) را از ما شاد كند و ما را در پیمودن این راه دشوار موفق و موید بدارد و روح شهیدان عزیز و روح مطهر امام بزرگوار ما را در جوار اولیا و بندگان صالحش , سرشار از نعمت خود قرار دهد.

والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته