تبیان، دستیار زندگی
یز   جمعی از طلاب ، دانشجویان و دانش آموزان بسیجی قم در حرکتی نمادین تصمیم دارند در قالب ابتکاری پیاده روی با عنوان « طریق عشق » نسبت به استمرار در محکومیت تخریب حرمین عسکریین علیهما السلام و تاکید بر حق استفاده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در محکومیت تخریب حرمین عسکریین و پافشاری بر حق مسلم استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز

جمعی از طلاب ، دانشجویان و دانش آموزان بسیجی قم در حرکتی نمادین تصمیم دارند در قالب ابتکاری پیاده روی با عنوان « طریق عشق » نسبت به استمرار در محکومیت تخریب حرمین عسکریین علیهما السلام و تاکید بر حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز ، از شهر مقدس قم راهی حرم عبدالعظیم حسنی گردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان، اردوی پیاده روی « طریق عشق » از 8 فروردین 85 به مدت چهار روز با حضور طلاب ، دانشجویان و دانش آموزان بسیجی قم بر گزار می گردد.

در اطلاعیه ستاد طرح « طریق عشق » آمده است: در این هنگامه بلا و امتحان که دشمنان تشیع، مقدساتشان را مورد هجمعه قرار داده اند و جایی که اینچنین حرمت طلایه داران میراث الهی نادیده گرفته می شود برای آنانکه داعیه ی دفاع از تشیع، انقلاب و آرمان های مقدس امام راحل را دارند فرصتی برای تأمل نیست. امروز دیگر سربازان راه سبز ولایت باید شکیبانه و با استقامت از موانع بگذرند و حماسه ای دیگر رقم زنند تا آ«انکه به خیال خام خود در صدد نابودی دین الهی با فوت دهان هاشان هستند در برابر تند باد غیرت و همت بسیجیان این میوه های شجره ی طیبه تاب مقاومت از دست دهند.
مبتکران طرح « طریق عشق » که از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج 5 (حضرت ولی عصر) (عج) حوزه 14 قم هستند هدف از انجام این برنامه را بدین شرح اعلام کرده اند:
1- اعتراض و محکومیت تخریب حرمین شریفین عسکریین و تسلیت به حضور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداه و رهبر معظم انقلاب
2- دفاع از حقوق حقه ی ملت غیور ایران در برخورداری از تمامی مزایای بین المللی بالاخص انرژی صلح آمیز هسته ای.
3- پیمان دوباره با امام راحل «ره» و شهدایی که خون پاک خویش را تقدیم انقلاب نموده اند و تمسک به راه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابوترابی
4- تکریم مقدسات به ویژه قبور مطهر آل البیت (ع) به وسیله عطر افشانی و گلاب پاشی
5- اعلام آمادگی جهت هرگونه جانفشانی و تحمل مشقت در مسیر حمایت از امامت و ولایت
6- برگزاری یادمان بیست شهید منطقه کوی ولی عصر «عج» طی برنامه شبی با شهدا و نامگذاری قرارگاه هایی در طول مسیر بانام مقدس ایشان و کاشت نهال جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا.

این پیاده روی مصادف با دهه سوم صفر و شهادت رسول مکرم اسلام و امام حسن مجتبی علیهما السلام ، سه شنبه هشتم فروردین ساعت هفت ونیم صبح از پایگاه مقاومت 5 آغاز و مسیر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ، گلزار شهدای قم ، بهشت زهرا ی تهران ، مرقد حضرت امام خمینی و بقعه حضرت عبد العظیم حسنی ،طی شده و نسبت به این قبور مطهر ادای احترام خواهد شد.

طرح « طریق عشق » برای حضور صد وده بسیجی برنامه ریزی شده و تاکنون تعدادی از سازمان ها و ارگان ها از آن حمایت کرده و اقلام فرهنگی ، تدارکاتی ، مواصلاتی ، بهداشتی ، تبلیغاتی و پشتیبانی خود را در اختیار گذاشته اند. بدیهی است در صورت استقبال بیشتر بسیجیان ، ستاد عملیاتی« طریق عشق » نسبت به هماهنگی های لازم اقدام خواهد کرد.

استفاده از برنامه های معنوی روحانی کاروان ، مداحان و خادمان اهل بیت علیهم السلام و بهره مندی از بروشورها و محصولات فرهنگی مذهبی از دیگر برنامه های این طرح است که امکان تهیه عکس ، خبر ، گزارش ، و برنامه های مستند از طرح به یاد ماندنی « طریق عشق » را فراهم می سازد.

تمرین ایستادگی در برابر تهدید های دشمنان و ایادی استکبار ، بالا بردن روحیه معنوی و روح ایثار و شهادت در شرکت کنندگان ، آشنایی با مسایل عقیدتی و مذهبی در طول مسیر و الگو دهی به جوانان که امکان حضور در دفاع مقدس را نداشتند از جمله دستاورد های طرح « طریق عشق » برشمرده شده است .

گفتنی است بسیجیانی که در پیاده روی خود ، سه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ، امام خمینی و عبد العظیم حسنی را زیارت خواهند کرد ، امیدوارند بتوانند در پایان اردو نماز جماعتی به امامت نایب برحق امام زمان (عج) حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب بر پا دارند.

علاقه مندان جهت در یافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند با شماره 09123532818 تماس بگیرند.رسا