تبیان، دستیار زندگی
شد   آیت الله جعفر سبحانی  در دیدار قایم مقام بنیاد ملی نخبگان كشور، بر پرهیز مسؤولان این بنیاد از فعالیت‌ و ورود به عرصه سیاسی كشور تأكید كرد. به گزارش خبرنگار تبیان ، آیت الله جعفر سبحانی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نباید بنیاد ملی نخبگان كشور سیاسی باشد

آیت الله جعفر سبحانی  در دیدار قایم مقام بنیاد ملی نخبگان كشور، بر پرهیز مسؤولان این بنیاد از فعالیت‌ و ورود به عرصه سیاسی كشور تأكید كرد.


به گزارش خبرنگار تبیان ، آیت الله جعفر سبحانی در این دیدار با اعلام این مطلب اظهار داشت: در آیات و روایات آمده است كه سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها در علم و ایمان است. علم جامعه را به جلو حركت می‌دهد و ایمان آن علم را كنترل و رهبری می‌كند.
وی شناسایی استعداد‌های درخشان جوانان، تقویت نخبگان و جذب نخبگان خارج كشور را بسیار لازم و ضروری دانست و ادامه داد: باید طوری عمل شود كه نخبگان ایرانی ساكن در خارج، برای بازگشت ترغیب و تشویق شوند؛ زیرا كشوری كه از نظر علوم مختلف ضعیف باشد، نمی‌تواند ترقی و پیشرفت داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم تقویت روحیه ایمان و خودباوری در جوانان را عاملی مؤثر در تربیت نخبگان ارزیابی كرد و افزود: باید هویت دینی و ملی نخبگان را تقویت كنیم. بایدآنها را ورود به جریانات و خطوط سیاسی دور نگه داریم؛ زیرا كار سیاسی كردن فكر و حوصله‌ای را برای كار علمی و تحقیقاتی باقی نخواهد گذاشت. این حرف به این معنا نیست كه نخبگان و یا دانشجویان سیاست را نفهمند، ولی نباید نخبگان به عنوان ابزاری در دست گروه‌ها و احزاب سیاسی قرار گیرند.
رسا