تبیان، دستیار زندگی
آیت الله سید حسین قاضی طباطبائی (ره) از خاندان عریق وریشه دار قاضی تبریز، در محضر میرزای بزرگ تلمذ کرده و به کمال اجتهاد رسیده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک ساعت به خودت بپرداز!

آیت الله سید حسین قاضی طباطبائی(ره) از خاندان عریق وریشه دار قاضی تبریز، در محضر میرزای بزرگ تلمذ کرده و به کمال اجتهاد رسیده بود.

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
مراقبت

مردم شهر تبریز به حضور میرزا رسیده و از ایشان می خواهند که امر کند، آقای قاضی برای تعلیم و تربیت مردم و امامت جماعت در مساجد آن شهر، به تبریز باز گردد. میرزا امر فرمود ، و آقای قاضی آماده برای بازگشت شده و ناگزیر بایستی به نجف و کربلا و سایر مشاهد ائمه اطهار (علیهم السلام) مشرف شده و وداع گوید. در آخر سر هم به سامراء رفت تا به محضر عسکریین رسیده وداع کند.

بعد از وداع به خدمت استاد بزرگ خویش میرزای شیرازی رسید تا از ایشان اجازه خروج گرفته و خداحافظی کرده و به همراه مردم شهر تبریز به ایران بیاید. میرزا در این ملاقات به ایشان فرمود: حالا که می روی شب و روزی یک ساعت به خودت بپرداز.

آقا سید حسین قاضی به ایران آمد. چند سال بعد مردم تبریز به عتبات مشرف شده بعد به محضر میرزا می آیند تا مرجع تقلید خودشان را زیارت کنند و اگر کاری دارند انجام دهند. میرزا از آن ها از احوالات آقای قاضی سئوال می کند.

جواب می گویند: آقا آن یک ساعت که شما فرموده بودید تبدیل بیست و چهار ساعت شده است، و همواره در مراقبت و حضور و عزلت غرق است.


منبع:
کانال تلگرام حجت الاسلام جاودان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.