تبیان، دستیار زندگی
صدراعظم آلمان در سفرش به عربستان اعلام کرد که خواهان توقف حملات هوایی عربستان در یمن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکل خواستار توقف حملات عربستان به یمن شد

صدراعظم آلمان در سفرش به عربستان اعلام کرد که خواهان توقف حملات هوایی عربستان در یمن است.

بخش سیاست تبیان
مرکل

به گزارش تبیان به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی  آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در جده گفت: ما روی روند مذاکرات برای حل دیپلماتیک بحران یمن حساب باز کرده‌ایم و اعتقادی به راهکار نظامی برای این بحران نداریم.

وی افزود: نباید بگذاریم مردم یمن در معرض اوضاع انسانی بدتری قرار بگیرند. عربستان تنها بازیگری نیست که ناچار به قبول راهکارهای توافقی است.

مرکل روز دوشنبه مذاکراتی را با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برگزار و درباره تحولات منطقه و همکاری میان ریاض و برلین گفت‌وگو کرد.

در این سفر توافق شد که ارتش آلمان برخی از نیروهای ارتش عربستان را در آلمان آموزش بدهد. آلمان و عربستان همچنین بیانیه‌ای را درباره اهداف مشترک درخصوص همکاری پلیس امضا کردند. این بیانیه مربوط به آموزش زنان عربستانی مسئول حمایت از مرزها به دست زنانی از پلیس فدرال آلمان است.

نگرانی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره اوضاع یمن

مرکل روز دوشنبه مذاکراتی را با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برگزار و درباره تحولات منطقه و همکاری میان ریاض و برلین گفت‌وگو کرد.

در همین حال کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از اوضاع رقت‌بار یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی سازمان ملل با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت انسانی در یمن با اشاره به وضعیت یمن گفت: سازمان ملل نشانه‌هایی مبنی بر حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان در الحدیده یمن، مهمترین بندر این کشور دریافت کرده است. این حملات باعث فجایع انسانی و از دست رفتن جان برخی از مردم این کشور شده است.

وی ادامه داد: سازمان ملل درباره فجایع انسانی در یمن بسیار نگران است.

توزیع گندم فاسد آمریکایی دریمن

جمعیت حمایت از مردم یمن ضمن هشدار نسبت به استفاده از محموله گندم آمریکایی ارسال شده به بندر عدن در جنوب یمن اعلام کرد:32 هزار تن گندم آمریکایی ارسال شده به عدن فاسد وغیر قابل استفاده است.

به گزارش پایگاه خبری الیمن الان، این جمعیت اعلام کرد براساس گزارش مستند مصور رسیده، کشتی متعلق به برنامه جهانی غذا، یک محموله گندم آمریکایی بد بو وغیر قابل استفاده را در بندر عدن برای بسته‌بندی در کیسه‌هایی جهت ارائه به غیر نظامیان یمنی تخلیه کرد.

رئیس این جمعیت با ارسال پیامی به برنامه جهانی غذا تاکید کرد: این جمعیت با استناد به گزارش مستند همراه با عکس از کشتی آمبرل اعلام می‌کند محموله 32 هزار تنی گندم آمریکایی برای توزیع در استان‌های عدن و الحدیده که قرار بود 20 هزارتن آن در استان عدن و12 هزار تن آن در استان الحدیده توزیع شود فاسد وغیر قابل استفاده است.

رئیس این جمعیت در این پیام این سوال را که برنامه جهانی غذا، مسئول وشرکت طرف قرار داد آن با وجود بوی متعفن وتاریخ گذشته بودن محموله گندم چگونه اقدام به بارگیری وارسال آن برای مردم یمن کرده مطرح کرد.

وی از مدیر برنامه جهانی غذا خواست با مداخله فوری مانع تخلیه بار کشتی شده وآن را برای انجام تحقیقات لازم به کشور مبدا برگرداند

تظاهرات اهالی شبوه علیه منصور هادی

هزاران تن از اهالی شبوه با برپایی تظاهرات به تصمیم منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی وفراری یمن در برکناری عیدروس الزبیدی استاندار عدن و سپردن عدن به دست نیروهای حزب‌ اخوانی اصلاح اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری الیمن الان، هزاران تن از اهالی شبوه عصر روز گذشته با برپایی تظاهرات گسترده‌ای در حالی که پرچم‌های جنوب و تصاویر عیدروس الزبیدی استاندار عدن را با خود حمل می‌کردند مخالفت وخشم خود از تصمیم هادی در برکناری الزبیدی و سپردن عدن به نیروهای طرفدار حزب اصلاح که حامی گروه تروریستی القاعده هستند اعلام و خواستار بازگشت وی به این منصب شدند.

تظاهرکنندگان با تجمع درمیدان آزادی وحمل پرچم‌هایی علیه هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری شعار سر داده، همبستگی خود را با عیدروس الزبیدی استاندار عدن اعلام کردند.

معترضان هادی وحزب اصلاح را مسئول برکناری الزبیدی دانستند وخواستار بازگشت الزبیدی به پست استانداری عدن شد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی