تبیان، دستیار زندگی
نباید از اخلاق و تهذیب نفس غافل شد؛ غفلت از اخلاق و تهذیب خسارت است و این خسارت ها قابل جبران نخواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله العظمی نوری همدانی:

طلاب پس از علم اندوزی و مهارت افزایی نباید در قم بمانند

نباید از اخلاق و تهذیب نفس غافل شد؛ غفلت از اخلاق و تهذیب خسارت است و این خسارت ها قابل جبران نخواهد بود.

طلاب پس از علم اندوزی و مهارت افزایی نباید در قم بمانند

حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر  و جمعی از اساتید جامعه الزهرا(س) گفتند: دشمنان  همواره سعی کردند دین را از سیاست جدا کنند و از این طریق دین را راحت و ساده تر از بین ببرند.

ایشان بابیان اینکه تحصیل درحوزه و فراگیری علوم اسلامی و دینی توفیق و ارزش بزرگی است که نصیب هرکس نخواهد شد، بر لزوم قدردانی از این نعمت و تلاش برای تهذیب نفس و تعالی روح و مهارت افزایی و یادگیری درعلوم  مختلف تاکید کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی که در مسیر تهذیب و علم آموزی گام برمی دارند، لازم است، اصولی مانند اخلاص، تواضع، ایمان، داشتن اراده و همت بلند و اخلاق و تهذیب نفس را رعایت کنند، ابراز  داشتند: مهاجرت به شهرها و روستا ها برای تبلیغ دین یکی از موضوعاتی است  که طلاب باید به آن توجه کنند.

ایشان افزودند:‌طلاب بعد از فراگیری علوم دینی و مهارت افزایی، نباید در قم بمانند، باید به شهرها بروند و جامعه را از انحرافات عقیدتی و اعتقادی نجات دهند و در عین حال پاسخ گوی شبهات جوانان باشند.

ایشان با بیان اینکه توجه به اخلاق و تجلی دادن آن در درون از مسائل مهم حوزه است، تاکید کردند نباید از اخلاق و تهذیب نفس غافل شد؛ غفلت از اخلاق و تهذیب خسارت است و این خسارت ها قابل جبران نخواهد بود و علاوه بر این طلاب نباید از مسائل مختلف مانند اقتصاد و سیاست غافل باشند؛ چراکه جامعه به این مسائل نیاز دارد و مبلغین باید آن قدر توانایی داشته باشند تا بتوانند به تبیین و بصیرت افزایی در این موضوعات بپردازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: مبلغین برای حضور در شهرها و روستا ها برای تبلیغ دین حرکت جهادی انجام دهند و به تبیین دین و آموزه های اسلامی بپردازند و نگذارند دشمن، آدرس غلط از اسلام به جهانیان دهد تا از درون آن داعش وگروه های تروریستی متولد شود.

منبع: حوزه نیوز