تبیان، دستیار زندگی
چغاله بادام جزو میوه های کال و نارس محسوب می شود و هضم آن سخت است، به همین دلیل باید از آن به مقدار کم استفاده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر سوء هاضمه با مصرف بیش از اندازه چغاله بادام

چغاله بادام جزو میوه‌های کال و نارس محسوب می‌شود و هضم آن سخت است، به همین دلیل باید از آن به مقدار کم استفاده کرد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

چغاله بادام

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: چغاله بادام و گوجه‌سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌هایی همچون A,E و C هستند.

وی افزود: اما از لحاظ اینکه، عرضه چغاله بادام و گوجه‌سبز بیشتر توسط دست فروشان و در مسیر راه انجام می‌شود، معمولاً مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: چغاله بادام و گوجه‌سبز معمولاً به‌ وسیله آب چاه شستشو داده می‌شوند، به همین دلیل ابتدا توصیه می‌شود بعد از خرید، به صورت کامل شسته شوند.

صفوی اضافه کرد: مسئله مهم دیگر، سوء هاضمه‌ای است که به همراه مصرف آن‌ها به وجود می‌آید. چغاله بادام جزو میوه‌های کال و نارس محسوب می‌شود و هضم آن‌ها سخت است اما می‌توان به عنوان یک میان وعده بدون ضرر از آن‌ها به مقدار کم استفاده کرد.

چغاله بادام هرگز نمی‌تواند جایگزین بادام رسیده شود. بادام رسیده خشکباری است که خواصی همچون روغن، کلسیم و آهن را دارد. اما چغاله بادام یک میوه نارس است و جایگزین خواص بادام نمی‌شود

وی گفت: ویتامین C و B در گوجه‌سبز به مقدار فراوان وجود دارد این ماده برای سوخت و ساز بدن مناسب است و در آن پتاسیم و فلور به مقدار کافی وجود دارد.

این متخصص تغذیه گفت: گوجه سبز و چغاله بادام از میوه‌هایی هستند که طعم و رنگ آن‌ها افراد را جذب می‌کند و فروشنده‌ها نیز برای جذاب کردن آن‌ها معمولاً آن‌ها را مرطوب می‌کنند تا تازه‌تر به نظر برسند. اما باید دقت کرد در مرطوب کردن آن‌ها از آب بهداشتی استفاده نمی‌شود.

صفوی گفت: خوردن نصف لیوان یا یک کاسه کوچک ماست‌خوری چغاله بادام و گوجه سبز مناسب است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: نکته مهم دیگر، این است که چغاله بادام هرگز نمی‌تواند جایگزین بادام رسیده شود. بادام رسیده خشکباری است که خواصی همچون روغن، کلسیم و آهن را دارد. اما چغاله بادام یک میوه نارس است و جایگزین خواص بادام نمی‌شود.


منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.