تبیان، دستیار زندگی
ایشان تصریح کردند: ما در گذشته در عرصه بین الملل فعالیت های مناسبی نداشتیم؛ اما امروز کارهای مناسبی صورت پذیرفته و باید در عرصه های خارج از کشور نقش آفرین باشیم تا بتوانیم اسلام و تشیع را احیا نموده و مؤثر باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استمداد مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه از نفوذ مرجعیت

توصیه طلاب و مسئولان به اهتمام جدی به زبان‌های خارجی

مسئول و مدیران مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، دوم اردیبهشت با حضور در دفتر حضرت آیةالله صافی گلپایگانی، ضرورت‌های تبلیغی حوزه در عرصه بین‌الملل و لوازم این مهم را به محضر معظم‌ ارائه دادند و از نظرات ایشان در ارتقا و گسترش فعالیت‌های تبلیغی حوزه در عرصه بین‌الملل بهره‌مند شدند.

توصیه طلاب و مسئولان به اهتمام جدی به زبان‌های خارجی

حضرت آیة‌الله صافی گلپایگانی، در این دیدار، فعالیت‌های مؤثر و اثربخش این مرکز در عرصه بین‌الملل را افتخار‌آمیز توصیف کردند و خطاب به آنان اظهار داشتند: ادامه همکاری‌ها در عرصه بین‌الملل بسیار مهم بوده و باید با تلاش و کوشش این راه را بپیمایید؛ چراکه سبب عزت اسلام و تشیع خواهد بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: فعالیت‌های جامعة‌المصطفی برای دین، اسلام و تشیع بسیار چشم‌گیر بوده و تأثیر بالایی داشته است.

ایشان تصریح کردند: ما در گذشته در عرصه بین‌الملل فعالیت‌های مناسبی نداشتیم؛ اما امروز کارهای مناسبی صورت پذیرفته و باید در عرصه‌های خارج از کشور نقش‌آفرین باشیم تا بتوانیم اسلام و تشیع را احیا نموده و مؤثر باشیم.

معظم‌له با بیان این مطلب که این نوع فعالیت‌ها جهاد است، بیان داشتند: فعالیت‌های اسلامی و اهل‌بیتی‌ علیهم‌السلام اگرچه کم باشد، مهم است و باید انجام گردد.

▪ اهتمام حوزه علمیه به زبان‌های خارجی موجب رونق تبلیغ اسلام در جهان می‌شود

بر پایه همین گزارش، حجة‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه نیز در این دیدار اظهار داشت: عرصه‌های «بین‌الملل»، «رسانه» و «ارتباطات با نهادهای داخل کشور» سه مأموریت جدید این مرکز می‌باشد که در حال فعالیت در این راستا هستیم.

نماینده سابق جامعةالمصطفی در اندونزی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دینی و فرهنگی جامعةالمصطفی در این کشور برای پیشبرد اسلام ناب، گفت: شیعه به شکل تاریخی در کشور اندونزی وجود داشت و اولین حاکمیت اسلامی در آن، حاکمیت تشیع بوده و خوشبختانه امروز هم فعالیت‌های مناسبی در این کشور در حال انجام می‌باشد. امروز وهابیت در این کشور رخنه کرده و شیعیان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند؛ اما شرایط رو به رشد است و کارهای مناسبی انجام شده است.

وی از حضرت آیة‌الله‌ صافی گلپایگانی درخواست کرد در توصیه‌های خود به طلاب و مسئولان حوزه علمیه، موضوع اهتمام به زبان‌های خارجی را مورد توجه جدی قرار دهند تا تبلیغ اسلام در کشورهای دیگر رونق گیرد.

منبع: افق حوزه