تبیان، دستیار زندگی
اخیرا دو کلیپ از افتتاحیه ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در ایلام و اصفهان منتشر شد که واکنش های فراوانی را به همراه شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامه توهین به ارزش‌های دینی در ستاد انتخاباتی+فیلم

اخیرا دو کلیپ از افتتاحیه ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در ایلام و اصفهان منتشر شد که واکنش های فراوانی را به همراه شده است.

آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

ادامه توهین به ارزش‌هایی دینی در ستاد انتخاباتی +فیلم

هنوز چند روزی از توهین به مقدسات در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری نگذشته بود که "غلامحسین کرباسچی" (دبیرکل حزب کارگزاران) در افتتاحیه ستاد انتخاباتی همان نامزد در شهر اصفهان سخنانی سخیف درباره مدافعان حرم بر زبان راند.

وی با زیر سوال بردن مجاهدت های مدافعان حرم و قداست کار آنها مدعی شد که "ما هم خواستار ایجاد صلح و امنیت در سوریه و لبنان هستیم اما راه آن جنگ و کمک نظامی نیست." اما به راستی چرا ایران از سوریه و لبنان حمایت می کند؟

دلایل استراتژیک حمایت های نظامی ایران

جمهوری اسلامی ایران دلایل متعددی برای حمایت همه جانبه از سوریه و لبنان دارد. ایران اسلامی برای حفظ امنیت و دور کردن دشمنان از مرزهای خود ملزم است تا در دیگر نقاط استراتژیک منطقه به جنگ نظامی بپردازد. در واقع با این عمل چند هدف عمده را دنبال می کنیم؛ اول حفظ اتحاد با کشورهای منطقه و دوم، مقابله با تهدیدهای احتمالی.

باتوجه به اهانت های ادامه دار ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها؛ باید به کاندیداهای توصیه نمود تا دست اندرکاران ستادها و اتاق فکرهای خود را بازبینی کنند.

اگر ایران از سوریه حمایت می کند به این دلیل است که سوریه به نوعی در مرکز و ستون اصلی خاورمیانه قرار دارد و حفظ این نقطه از لحاظ امنیتی و یکپارچگی کشورهای منطقه حائز اهمیت است پس به مخاطره افتادن امنیت سوریه یعنی زنگ خطر برای دیگر کشورهای خاورمیانه بالاخص ایران اسلامی که از نخستین روزهای انقلاب اسلامی آماج حملات نظامی و غیرنظامی کشورهایی همچون آمریکا بوده است.

فیلم توهین آمیز کرباسچی خطاب به مدافعان حرم

باید توجه داشت که با توجه به تحولات جهانی در حال حاضر سوریه منطقه ای سوق الجیشی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جنگ عربستان و یمن، کشتار مردم کشمیر و دیگر مسائلی که با برنامه ها و دستور سیطره طلبان غربی به راه افتاده است؛ به خودی خود منطقه را ناامن کرده و شاید بتوان سوریه را آخرین و حساس ترین کشور به حساب آورد.

دفاع ایران از ارزش های دینی و مقدسات

اگر از مسائل سیاسی و استراتژیک گذر کنیم درمی یابیم که جمهوری اسلامی ایران بر پایه ی اسلام و بنابر اصول ارزشی و دینی بنا شده است پس دفاع از مقدسات یکی از اولویت های نظام اسلامی است. دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مقابله با ویران سازی مساجد این کشور یکی دیگر از علل دفاع ایران اسلامی از سوریه می باشد.

عده ای در حالی از دفاع ایران و حمایت از سوریه و لبنان سخن می گویند که هر لحظه امکان تعرض به حرم حضرت زینب (س) و هتک حرمت آن بانوی بزرگوار وجود دارد و با قاطعیت می توان گفت که اگر ایستادگی ها و مجاهدت های بزرگمردان ایرانی در این کشور نبود وضعیت و امنیت کنونی این حرم نیز غیر قابل تصور بود؛ همانطور که در عراق شاهد ناامنی و وارد آمدن خسارت هایی به حرم امامان معصوم (ع) هستیم.

کلام آخر

طی کمتر از یک هفته شاهد دو مورد توهین به مقدسات در ستادهای انتخاباتی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بودیم؛ باتوجه به رویدادهای اخیر و اهانت های ادامه دار؛ باید به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه نمود تا دست اندرکاران ستادها و اتاق فکرهای خود را بازبینی و از تکرار هرگونه توهین به ارزش های دینی جلوگیری کنند. تحت هیچ شرایطی نباید مقدسات را خرج قدرت نمود زیرا این روند نه تنها آرای یک نامزد را افزایش نخواهد داد بلکه علاوه بر بی حرمتی باعث ریزش آرا هم خواهد شد. پس بی تردید روند پیش گرفته از سوی هتاکان روند درست و کارآمدی برای نیل به اهدافشان نبوده و باعث مهجوری آنان در جامعه خواهد شد.

نکته: پیش تر در افتتاحیه ستاد انتخاباتی همین نامزد در شهر ایلام، به ساحت مقدس امام رضا (ع) توهین شده بود.