تبیان، دستیار زندگی
گفتند دست دولت در مناظره اول خالی بوده است و باز نوشتند حسن روحانی در مناظره توپ و میدان را در اختیار جهانگیری و قالیباف قرار داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دروغ جدید مخالفان روحانی

گفتند دست دولت در مناظره اول خالی بوده است و باز نوشتند حسن روحانی در مناظره توپ و میدان را در اختیار جهانگیری و قالیباف قرار داد

بخش سیاست تبیان
ورزشگاه کرمان

به گزارش تبیان به نقل از آفتاب گفتند دست دولت در مناظره اول خالی بوده است و باز نوشتند حسن روحانی در مناظره توپ و میدان را در اختیار جهانگیری و قالیباف قرار داد و فردای مناظره اما مجبور شدند برای آن که بتوانند ادعای خود را اثبات کنند، در عکس‌ها‌ی ارسالی، دستبرده، این گونه القا کنند که روحانی در کرمان برای جمعی از دانش‌آموزان سخنرانی کرده است. نکته قابل تامل این که؛ اینها را دو سایت خاص انجام دادند و صراحت قانون و نصیحت بزرگان را نادیده گرفتند.

اصل ماجرا چه بود؟

حسن روحانی دیروز در ورزشگاه تلاش کرمان حاضر شد تا در جمع مردم سخنرانی کند. این ورزشگاه در بافت مسکونی کرمان و در مجاورت دبیرستان شهید مصطفوی واقع شده است. نکته قابل توجه این است که تدابیر امنیتی مربوط به حضور رئیس جمهور کشور در یک منطقه ایجاب می‌کند که مدارس اطراف ورزشگاه تعطیل شوند. در این میان تعدادی از دانش آموزان همین دبیرستان ساعاتی را در سخنرانی رئیس جمهوری کشور شرکت کردند اما خبرگزاری فارس و تسنیم در اقدامی عجیب با انتشار یک عکس از ساعات اولیه حضور مردم که بیشتر دانش آموزان همین مدرسه را پوشش می‌داد، سعی کردند این طور القا کنند که با حضور روحانی در کرمان مدارس این شهر به طور کامل تعطیل شده و دانش آموزان به اجبار در مراسم سخنرانی روحانی شرکت کرده اند. این در حالی است که تصاویر و فیلم‌ها‌ی ارسالی خبرنگاران از مردم حاضر در این ورزشگاه در زمان آغاز سخنرانی روحانی و تکمیل ظرفیت ورزشگاه نشان می‌دهد که دانش آموزان تنها بخش اندکی از حاضران در این ورزشگاه را تشکیل می‌دهند.

اگر دست دولت خالی است چرا جعل؟!

منهای این حقیقت که حق با کیست، آنان که دست دولت را خالی تر از همیشه می‌دانند و آنانی که دولت را پیروز مناظره نخست، جای این سوال خالی است که پرسیده شود اگر دست دولت خالی است که دیگر نباید از حضور چند ده یا حتی چندصدنفری دانش آموزان یک دبیرستان واهمه داشت یا آن را دستاویزی قرار داد برای تخریب!

اگر دستان دولت خالی است و مطمئن هستید بر شکست دولت و تغییر آن، پس چرا اخلاق رسانه‌ای را زیر پا می‌گذارید و با تصاویر جعلی، سعی در اثبات فرضیه پایان روحانی دارید؟! وقتی گروهی، حزبی، نحله ای سیاسی یا تفکری در یک مناظره و رو در رویی دست بالا را داشته باشد، طرف مقابل را مقهور خود کرده باشد و توانسته باشد به همه اهداف خود برسد لابد نیازی هم نیست که با دستکاری در چند عکس به تخریب رقیب شکست خورده اقدام کرد که این عمل اگر هم به زعم آن بزرگوارانی که دست به چنین رفتار غیرحرفه ای زده‌اند، لازم نیز تشخیص داده شده باشد اساسا نمی‌تواند روش شرافتمندانه‌ای برای مبارزه و چیره‌شدن بر دیگری باشد!

جعل اخبار و تصاویر، مسبوق به سابقه!

ما راهی را انتخاب کرده ایم و برای اجرای حقوق شهروندی آن را رها نخواهیم کرد. بعضی‌ها‌ فکر می‌کنند حقوق شهروندی روی کاغذ نوشته شده و اجرا نمی‌شود. بدانید که دولت یازدهم در همین ماه‌ها‌ی آخر با تمام توان خود حقوق شهروندی را اجرا می‌کند.

این برای نخستین بار نیست و شاید در کمال تاسف و تاثر باید گفت که بار آخر نیز نمی‌تواند باشد اما این که چرا یک یا دو رسانه صاحب نام بارها و بارها از حربه نخ نما شده جعل تصاویر و اخبار برای القای ادعاهای خود بهره می‌برندباز می‌گردد به ضعف‌ها‌ی ساختاری، از دست دادن مخاطب و ایجاد تزلزل جدی در پایگاه اجتماعی زیرا مردم یا مخاطبان با دیدن چندین و چندباره جعل‌ها‌ی اینچنینی معمولا از آن رسانه رویگردان شده و قطعا به دیگر اخبار درست و موثق آن نیز توجه و اقبالی نشان نمی‌دهند و این یعنی اتلاف وقت و سرمایه ای به نام اعتبار رسانه ای به پای موضوعاتی دم دستی و پیش پا افتاده که معمولا رسانه‌ها‌ی صاحب نام در سر تا سر جهان ابا دارند تا در چنین ورطه‌ها‌یی گرفتار آیند.گزیده سخنان روحانی در جمع مردم کرمان بدین شرح است:

ما از روز اول با هم تصمیم گرفتیم با راستگویی و شفافیت مسیر ائتلای کشور را ادامه دهیم. اگر روزی در این کشور دروغگویی رواج پیدا کند، پیشرفت از کشور رخت بر می‌بندد.

ما سالها آمار و حرفهای دروغ را شنیدیم و رسیدن به لبه پرتگاه را دیدیم. امروز دیگر ملت ما آماده شنیدن دروغ جدید در کشورمان نیستند.

امروز نه شعار و وعده‌ها‌ی بی پایه دادن و نه آمار و ارقام برای آینده ساختن نمی‌تواند گوش شنوایی میان مردم بزرگوار و فهیم ایران داشته باشد. ما باید راهمان را ادامه دهیم. راه ما راه آزادی است. نخواهیم گذاشت بار دیگر فضای امنیتی در دانشگاه‌ها‌ی ما حکمفرما شود.

در طول این سه سال و نیم بارها در جلسات تصمیم گیری عموی و خصوصی روی در روی ما ایستادند تا مردم از شبکه‌ها‌ی مجازی استفاده نکنند و هر روز به ما فشار آوردند تا همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی را فیلتر کنند، حالا که موقع انتخاب شده آنها پیشتاز در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌ها‌ی اجتماعی اند. اگر چیز بدی بود خب برای شما هم باید بد باشد و اگر ابزار خوبی برای شماست چرا برای مردم ما نباشد.

ما راهمان را با مردم با هم شروع کردیم با هم ادامه می‌دهیم و با هم به مقصد نهایی خواهیم رساند. امروز روز سرنوشت ماست و در مسیر مهمی حرکت می‌کنیم. عده ای می‌خواهند در وسط راه برگردیم. ما به آنها می‌گوییم برنمی‌گردیم. عده ای می‌خواهند در وسط راه متوقف شویم اما ما متوقف نمی‌شویم. ما چرا از راهمان برگردیم. به ما بگویید چرا می‌گویید که این راه را رها کنید و ادامه ندهید.

راه ما این بوده که شرق کشور را آباد کنیم. استان کرمان و استان‌ها‌ی شرقی مسیر ارتباط با غرب باشند. مسیر ما این بوده از چابهار به همه شرق کشور راه آهن و جاده را تا اروپا متصل کنیم. راه ما این بوده که برای اولین استان در ایران آب دریای عمان به صورت شیرین شده وارد این استان شود.

ما راهی را انتخاب کرده ایم و برای اجرای حقوق شهروندی آن را رها نخواهیم کرد. بعضی‌ها‌ فکر می‌کنند حقوق شهروندی روی کاغذ نوشته شده و اجرا نمی‌شود. بدانید که دولت یازدهم در همین ماه‌ها‌ی آخر با تمام توان خود حقوق شهروندی را اجرا می‌کند.

من به آنها که از حقوق شهروندی خوشحال نیستند و آنها که می‌گویند به مردم نباید آزادی بدهیم و زن‌ها‌ نباید در فعالیت‌ها‌ی اجتماعی باشند می‌گویم اگر این مردم بار مسئولیت دولت یازدهم را بر دوش این خادم خود گذاشتند بدانند حقوق شهروندی مو به مو اجرا خواهد شد. ما اجازه نمی‌دهیم حقوق خصوصی مردم را تضعیف و نقض کنند و بی قانونی‌ها‌ در این کشور ادامه پیدا کند. ما با حمایت مجلس که امروز هماهنگی بسیار بهتری بین دولت و مجلس دهم برقرار است، راه حقوق ملت را ادامه می‌دهیم. ما باید راهمان را برای حقوق ملتمان ادامه دهیم.

ما می‌خواهیم آزادی را ادامه بدهیم و امنیت مردم محور باقی بماند و به دنبال سربلندی ایران عزیز هستیم. دولت دوازدهم تمام وعده خود را با توجه به شما قرار داده است. بیایید بگوییم دوباره ایران دوباره اسلام دوباره پیشرفت دوباره آزادی دوباره اعتدال.

رئیس جمهوری همچنین در سفر خود به یزد در مسجد حظیره سخنرانی کرد که در ادامه مهم‌ترین بخش های آنرا می خوانید:

به دنبال اشتغال جوانان خواهیم بود نه با شعار بلکه با عمل و مسیر رشد و رونق اقتصادی را ادامه خواهیم داد.

در سال 92 صبح و ساعت 11و 12 نمی‌دانستیم قیمت ها چگونه خواهد بود، درسال91 عزت ملت ما بیشتر بود یا امروز؟

آن روز که قطعنامه های شورای امنیت همچون شمشیر بالای سر این مردم بود عزت و امنیت بیشتر بود یا امروز که همه اینها با حمایت و اتحاد شما لغو شده است؟

امروز عظمت و پیشرفت کشور را احساس می‌کنید یا در سال های گذشته؟

باید روز ۲۹اردیبهشت را روز تاریخی کنیم و به دنیا ثابت کنیم دوران خشونت و زور تمام شده و راه خردورزی و اتحاد را ادامه می دهیم و راه ملت ایران راه آزادگی است.

نخواهیم گذاشت فضای امنیتی به کشور و دانشگاه ها برگردد و مسیر خرداد ۹۲ ادامه می‌یابد.

در خرداد 42و خرداد 92راهی را با هم انتخاب کردیم و می خواهیم در برابر خشونت و افراط ایستادگی کنیم.

منبع: آفتاب

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .