تبیان، دستیار زندگی
اعضای ستادهای انتخاباتی، بازوهای اصلی یک کاندید محسوب می شوند پس باید در انتخاب آنها دقت نظر خاصی داشت زیرا اعمال و سخنان آنان به عنوان نماینده ی نامزدها در جامعه منعکس می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توهین به مقدسات در ستاد انتخاباتی

اعضای ستادهای انتخاباتی، بازوهای اصلی یک کاندید محسوب می شوند پس باید در انتخاب آنها دقت نظر خاصی داشت زیرا اعمال و سخنان آنان به عنوان نماینده ی نامزدها در جامعه منعکس می شود.

تحلیل از بخش سیاست تبیان

توهین به امام رضا (ع) در ستاد انتخاباتی

در حالی که با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، رهبر معظم انقلاب اسلامی همگان را به رعایت اخلاق انتخاباتی و دوری از توهین و تخریب فراخوانده اند ؛ چند روز پیش (روز مبعث پیامبر اعظم (ص)) مجری مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر ایلام متنی را قرائت کرد که سراسر توهین به امام هشتم شیعیان (ع) بود. این سخنان که با مضمون گِله و شکایت از اختلافات جناحی و سیاسی بود با مورد خطاب قرار دادن امام رضا (ع)، اصلاح طلبان را به سمت و سوی شیعه ی اسماعیلیه سوق داده و امام هشتم (ع) را منحصر به اصولگرایان خواند.

تبیان بخاطر حفظ حرمت ها و جلوگیری از تشییع فواحش، از نقل مطالب و انتشار مجدد فیلم توهین آمیز خودداری می کند ؛ اگرچه متاسفانه فیلم این توهین آشکارا دست به دست می چرخد! که این موضوع نیز به نوبه ی خود جای نقد دارد زیرا این امر نوعی قبح شکنی محسوب و به اشاعه ی فواحش می انجامد.

بهتر است نامزدهای محترم در انتخاب مسئولان و مجریان ستادهای انتخاباتی خود دقت نظر بیشتری داشته و اگر تخلفی مشاهده شد به سرعت با آن برخورد نمایند.

به راستی چرا قدرت آنقدر ارزشمند شده که افراد به خود اجازه می دهند بی محابا و در راستای تخریب شخصیت سیاسی و اجتماعی کاندیدای دیگری، به مقدسات و ارزش های دینی توهین کنند؟!

حائز اهمیت آن که مقدسات و خط قرمزهای دینی برای همگان آشکار و واضح است و هیچ فرد و جریانی حقِ استفاده از مقدسات و مقام ائمه ی اطهار (ع) را در مسیر رسیدن به اهداف سیاسی و قدرت را ندارد و رعایت اصول دینی و ارزش های اسلامی یکی از مقدمات حرکت در مسیر سیاست محسوب می شود.

البته کاملا واضح و مبرهن است که تمامی نامزدهای محترم ریاست جمهوری از چنین توهین آشکاری بیزارند اما لازم است تذکرات لازم به موقع داده شود.

معیار انتخاب اعضا و دست اندرکاران انتخاباتی

باتوجه به رهنمون های مقام معظم رهبری و همچنین مسائل پیش آمده اخیر، بهتر است نامزدهای محترم در انتخاب مسئولان و مجریان ستادهای انتخاباتی خود دقت نظر بیشتری داشته باشند و یا اگر تخطی و تخلفی مشاهده می کنند به سرعت با آن برخورد نموده و سعی در جبران داشته باشند تا از تشویش اذهان عمومی جلوگیری نمایند.

در واقع نامزدهای محترم باید با توجه به داغ شدن تنور انتخابات در روزهای آتی نسبت به انتخاب و گزینش افراد و برنامه ریزی های ستادهای خود در اقصی نقاط کشور دقت نظر بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند هیچ کس به نفع ایشان یا خدای ناکرده علیه نامزدی دیگر نه تنها توهین که حتی استفاده ی به اصطلاح ابزاری از مقدسات را داشته باشد تا موجبات انتخاباتی سالم و بی حاشیه ها فراهم آورند.

نکته: فیلم توهین به امام رضا (ع) که به سرعت در فضای مجازی منتشر شده است با واکنش های شدید کاربران همراه و فضای سیاسی جامعه را متشنج کرده است.