تبیان، دستیار زندگی
رئیس مجلس: آیا با این پول دادن ها، تولید یا اشتغال ایجاد می شود؟ وعده کاندیداها در پرداخت پول به مردم خلاف است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وعده نامزدها در پرداخت پول به مردم خلاف است

رئیس مجلس: آیا با این پول دادن‌ها، تولید یا اشتغال ایجاد می‌شود؟ وعده کاندیداها در پرداخت پول به مردم خلاف است.

بخش سیاست تبیان

وعده نامزدها در پرداخت پول به مردم خلاف است

علی لاریجانی عصر روز گذشته (دوشنبه 4 اردیبهشت) در مراسم افتتاح تالار بزرگ غرب استان تهران در شهر قدس ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: در فصل انتخابات برخی افراد ادعا می‌کنند که این مقدار پول می‌دهیم، سوال این است که آیا با این پول دادن‌ها، تولید یا اشتغال ایجاد می‌شود؟ اینطور نیست، زیرا این یک حرف خلاف است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر شخصی بگوید که منابع انرژی کشور تبدیل به کارخانه شود، آن زمان می‌توان گفت که یک سیاستمدار صادق این حرف‌ها را بیان کرده است. اگر کسی گفت من این مقدار پول خرج می کنم حرف درستی نیست و به نظر من برای فریبکاری چنین موضوعاتی را مطرح کرده است. حرف این است که یک سیاستمدار صادق به مردم مشکلات و منابع را اعلام کند.

وی متذکر شد: اگر می خواهیم بیکاری حل شود، باید سرمایه گذاری را در کشور ایجاد کنیم و با مردم روراست باشیم. قبول دارم که انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت هستند، ولی ملت‌ما هوشیار است و اگر مشکلات درست و صادقانه به آنها گفته شود، نتایج بهتری به دست می آید.

آقای لاریجانی تصریح کرد: مردم صدقه نمی‌خواهند بلکه زمینه برای تولید می‌خواهند، هر جوان تحصیلکرده می تواند یک موتور تولید و کارآفرین باشد.

باید قبول کنیم که به دلیل مشکلات موجود در دو دهه اخیر، باید مجاهدانه کار کنیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه مسابقه کارآفرینی باید در کشور ایجاد کرد، گفت: کرامت ملت ما بالاتر از این است که با صدقه زندگی کنند و نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و اشتغال که ازجانب مقام معظم رهبری انجام شد، با تلاش در این راه باید محقق شود.

وی با بیان اینکه دوره های مختلفی را در کشور تجربه کرده ایم، اما برآیند کشور به صورت کلی رشد خوبی ندارد، اظهار داشت: یک زمانی در جنگ بودیم و کسی به عدم رشد ایرادی نمی گرفت، زیرا هزینه های زیادی برای کشور وجود داشت.

آقای لاریجانی ادامه داد: اما در زمانی که در حال جنگ نیستیم، نباید با عدم تولید مواجه باشیم، زیرا مشکلاتی مانند حال حاضر ایجاد می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در یک دوره ای با حرف های سطحی فقط سرگرمی ایجاد شد، این در حالی بود که قیمت نفت 110 دلار بود و شرایط سخت کشور درک نمی شد، اما پس از کاهش قیمت نفت این مشکلات بیشتر احساس شد.

وی اضافه کرد: داهیانه عمل کردن آن است که منابع را طوری استفاده کنیم که روی پای خود بایستیم، در چند سال اخیر برخی از مشکلات در حوزه نفت و گاز برطرف شده است و در روزهای آینده پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی می شود که از نظر بنزین، کشور خودکفا می شود.

آقای لاریجانی افزود : همچنین در حوزه کشاورزی نیز اقدامات خوبی انجام شده و از نظر تولید گندم، خودکفا شده ایم و مقداری نیز صادرات داشته ایم که اقدامی قابل تقدیر است، اما در صنعت و معدن نواقصی وجود دارد  که مشکلاتی را به وجود آورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نواقص موجود وضعیت مهاجرت از روستاها به شهرهاست، بنابر آمار اعلام شده میزان جمعیت روستایی 25 درصد است که نشان می دهد در حال حاضر روستاها دیگر قطب تولید نیستند. مشکلات دیگری نیز پس از افزایش مهاجرت ها به وجود می آید که باید برای این آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در کشور امکانات و نیروهای انسانی خوبی وجود دارد، گفت: باید قبول کنیم که به دلیل مشکلات موجود دو دهه مجاهدانه کار کنیم.

آقای لاریجانی با تأکید بر اینکه باید روراست و باصداقت با مردم صحبت کنیم، تصریح کرد: مسابقه سطحی صحبت کردن نداشته باشیم و مشکلات را به مردم بگوییم، زیرا در کشور ظرفیت مناسب، رهبری مقتدر و امنیت پایداری داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رجال کشور در سه قوه، احزاب و رسانه ها باید یکصدا صحبت کنند و به دنبال رونق گرفتن تولید در کشور باشند، گفت: از صحبت های سطحی که برای کشور مشکل ایجاد می کند، بپرهیزیم.

وی افزود: امیدوارم در این انتخابات راه درست برای تولید انتخاب شود و از حاشیه بپرهیزیم. سیاست ما نیز در مجلس شورای اسلامی این است تا بر روی مسائل اصلی کشور متمرکز شویم که البته برای پیچیدگی های موجود راه حل وجود دارد.

آقای لاریجانی با بیان اینکه در کشور ما نیروی انسانی خوبی وجود دارد و رئیس مجلس قرقیزستان به من می گفت که شما جوان ترین نسل را دارید، گفت: باید از این استعداد درست استفاده کنیم، وگرنه برای این جامعه جوان پیشرفتی ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به قرائت گزارش امروز مرکز پژوهش ها در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این گزارش روزانه 8 میلیون بشکه نفت مستقیماً یا درآمد حاصل آن پس از فروش مصرف می شود که وجود این منابع خدادادی نعمت بزرگی است، اما سوال اینجاست که آیا از این درآمدها استفاده می شود یا خیر، که حقیقتاً اینگونه نیست.

رئیس قوه مقننه گفت: فروش نفت و هزینه کردن آن دردی را دوا نمی کند، بلکه این فروش در جایی منفعت دارد که این منابع تبدیل به تولید شوند.

آقای لاریجانی با بیان اینکه پیگیر ساخت بیمارستانی که در سفر رئیس جمهور به شهرستان قدس مصوب شده است، هستم، گفت: با تلاش های نماینده این حوزه در برنامه ششم توسعه کشور مقرر شد تا قطار حومه شهر به مترو متصل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طراحی مناسب مجموعه افتتاح شده در این مراسم گفت: این طراحی نشان می دهد که درک درستی از نیازهای شهری وجود دارد و به دنبال ساخت چنین امکان فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه افتتاح این مجموعه در عید مبعث را به فال نیک می گیریم، گفت: پیامبر اسلام (ص) زندگی بشر را متحول کرد و به دلیل کمالی که در بعثت پیامبر وجود دارد، دین اسلام آیین خاتم است، زیرا در همه سطوح برنامه دارد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .