تبیان، دستیار زندگی
وقتی ازدواج می کنید، در انگشت دوم دست چپ تان حلقه ای به نشانه تاهل می درخشد و در صفحه دوم شناسنامه تان نام کسی به نشانه تعهد ثبت می شود.همه اینها یعنی شما دیگر یك «ما»ی مقدس دارید كه باید مراقبش باشید و این مراقبت جنبه های مختلفی خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وفاداری به همسر تا آخرین نفس

وقتی ازدواج می‌کنید، در انگشت دوم دست چپ‌تان حلقه‌ای به نشانه تاهل می‌درخشد و در صفحه دوم شناسنامه‌تان نام کسی به نشانه تعهد ثبت می‌شود.همه اینها یعنی شما دیگر یك «ما»ی مقدس دارید كه باید مراقبش باشید و این مراقبت جنبه‌های مختلفی خواهد داشت. ممكن است یك ازدواج با چگونگی‌های مختلفی روبه‌رو شود اما چیزی كه در همه حال باید مراقبش باشید وفادار ماندن به «بله» ای است كه به شریك زندگی‌تان گفته‌اید.

فرآوری: نداداودی_ بخش خانواده ایرانی  تبیان

وفاداری به همسرتا آخرین نفس

گرچه دور از تو شوم، یار وفادار توام

وقتی همه‌‌چیز خوب و خوش است مانند روزهای اول باهم بودن، وفاداری چندان كار سختی نیست. زندگی كه روال عادی خود را طی می‌كند، همسری كه سالم، زیبا و مهربان است، از نظر اقتصادی مشكلی وجود ندارد و همه‌‌چیز سر جای خودش است، اینكه به همسرتان وفادار بمانید، كاری است كه وظیفه‌تان بوده و چندان سخت نیست. مهم این است كه در شرایط اضطراری هم وفادار بمانید؛ این كار هم وظیفه‌تان است اما عمل به آن كمی مشكل است. اگر وقتی همسرتان مدتی بیكار بود، شرایط مالی‌اش به‌هم ریخت، نتوانست صاحب فرزند شود، دچار مشكل و بیماری شد یا هر بحران دیگری كه رابطه‌تان را در دست‌انداز انداخت، شما در چاله خیانت نیفتید و همچنان به حلقه در انگشت‌تان وفادار بمانید، كار مهمی را انجام داده‌اید. همیشه هم بحران‌های خیلی آشكار نیست كه افراد را نسبت به تعهدشان كمرنگ می‌كند. تصور كنید بر سر موضوعی با همسرتان جر و بحث می‌كنید، اختلاف حل نمی‌شود و دعوای‌تان بالا می‌گیرد و حتی ممكن است یكی از طرفین خانه را به نشانه اعتراض ترك كند. مدتی از هم دور باشید، هیچ حرف عاطفی بین‌تان رد و بدل نشود و به‌شدت احساس تنهایی كنید، در چنین شرایطی مستعد این هستید كه اگر محبت و توجهی از كسی دریافت كردید، به سمت او كشیده شوید؛ مثلا همكاری از جنس مخالف كه مدام به شما توجه می‌كند و ناراحتی‌تان برایش مهم است، درصورتی كه همسرتان اصلا اهمیت نمی‌دهد در چه شرایط روحی‌ای به سر می‌برید؛ اینجا همان جایی است كه باید به تعهدتان پایبند باشید. در اصل باید با خودتان قرار بگذارید در هر شرایطی فراموش نكنید كه یك فرد متاهل هستید.

خط قرمزهای پررنگ

در طول شبانه‌روز هر كدام از شما با افرادی از جنس مخالف در ارتباط هستید كه ممكن است از نظر ظاهری جذابیت‌هایی را برایتان داشته باشد، باید بی‌توجه از آن عبور كنید. اگر همكار و همكلاسی‌ای دارید كه به مرور زمان و به‌خاطر نزدیكی ارتباط كاری و... ممكن است نسبت به او احساسی در شما ایجاد شود اولا اصلا نباید به زبان بیاورید و ثانیا باید شرایطی را مهیا كنید كه از آن فرد دور شوید. در كل صمیمیت با جنس مخالف آسیب‌زاست. اینكه شما با كسی سال‌هاست همكار هستید دلیل بر این نمی‌شود كه درد دل‌تان را به او بگویید، همدیگر را با اسم كوچك صدا كنید یا در حرف زدن‌تان خیلی صمیمی باشید. یادتان نرود كه خط قرمز‌هایی برای خود تعیین كنید. خط قرمز‌های شما همان رفتارهایی است كه دوست دارید همسرتان هم با جنس مخالف در حضور یا در غیاب شما داشته باشد. دقیقا همانطور رفتار كنید. خیلی خوب است كه یك‌بار با همسرتان درباره این موضوع حرف بزنید و حتی این خط قرمز‌ها را مكتوب كنید تا هر دوی‌تان سرمشق ثابتی برای رفتارهای بی‌آسیب با جنس مخالف داشته باشید.

قواعد ارتباط با جنس مخالف در این فضا متفاوت نیست. حرف‌ها، عكس‌ها و استیكرها ممكن است در بستر مجازی رد و بدل شوند اما احساسات در دنیای واقعی ایجاد می‌شود. همین احساسات در كمترین حالت منفی آن می‌تواند باعث سردی در روابط زن و شوهری شود.

همسرتان را همانگونه که هست، بپذیرید

شما این فرد را انتخاب کرده اید و روز اول او را با تمام خصوصیاتش دیده و پسندیده اید. هرگز همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید. او را تغییر دهید. کمال گرا نباشید. در دنیا کسی وجود ندارد که از همه نظر بی عیب و کامل باشد. روز اول که همسرتان را انتخاب کردید، مسلما عیوب او را دیده اید اما به دلیل عشق به او و اشتیاقی که برای ازدواج و شروع زندگی جدید داشتید، سعی می کردید آن عیوب را نبینید و آنها را ساده و بی ارزش جلوه دهید؛ اکنون نیز باید چنین کنید. بعد از ازدواج، دیگر زمان عیب یابی از همسر سپری شده است؛ پس بهتر است سعی کنید او را با تمام خوبی ها و بدی هایش دوست داشته باشید.

وفاداری در دنیای كلیك‌ها و استیكرها

داستان وفاداری این روزها كمی سخت‌تر شده باشد. در گذشته اگر كسی خیانت می‌كرد، این كار كاملا معلوم و مشخص بود؛ یك انسان واقعی در دنیای واقعی وجود داشت كه نفر سوم رابطه‌ای می‌شد. اما این روزها با وجود شبكه‌های مختلف اجتماعی و كنارهم بودن جنس مخالف، نه در دنیای واقعی كه در دنیای مجازی، رفتارها و روابطی شكل می‌گیرد كه طرفین در ابتدا به گمان یك حرف زدن ساده پیش می‌روند و كم‌كم حرف‌هایشان به جایی كشیده می‌شود كه نتیجه‌اش همان حضور شخص سوم در زندگی خانوادگی‌شان است. وقتی در این شبكه‌ها حضور دارید فراموش نكنید كه خدای دنیای مجازی همان خدای دنیای واقعی است. وفاداری در دین ما بسیار تأكید شده است. پیامبر اكرم(ص) می‌فرمایند: «أقرَبُكُم غَدا مِنّی فی المَوقِفِ أصدَقُكُم لِلحَدیثِ، و أدَّاكُم لِلأمانَهِ، و أوفاكُم بِالعَهدِ، و أحسَنُكُم خُلقا، و أقرَبُكُم مِن النّاسِ؛ نزدیك‌ترین شما به من در موقف فردای قیامت، راستگوترین شما و امانتدارترین‌تان و پایبندترین شما به عهد و پیمان و خوش‌خوترین شما و نزدیك‌ترین شما به مردم است».

قواعد ارتباط با جنس مخالف در این فضا متفاوت نیست. حرف‌ها، عكس‌ها و استیكرها ممكن است در بستر مجازی رد و بدل شوند اما احساسات در دنیای واقعی ایجاد می‌شود. همین احساسات در كمترین حالت منفی آن می‌تواند باعث سردی در روابط زن و شوهری شود كه یكی از آنها درگیر یك رابطه عاطفی مجازی شده و در بسیاری از مواقع رابطه در حد مجازی باقی نمی‌ماند. قواعد دنیای واقعی‌تان را با خود به دنیای مجازی ببرید. اینكه متاهل هستید را در پروفایل‌تان مشخص كنید. عكس‌های‌تان را خانوادگی بگذارید و اگر كسی وارد حریم خصوصی‌تان شد هیچ جوابی به آن ندهید. همیشه به‌خاطر داشته باشید انسان‌ها در این فضاها بهترین‌های خودشان را به نمایش می‌گذارند.شما به‌دلیل نزدیكی زیاد با همسرتان او را هم در بهترین وهم در بدترین شرایط می‌بینید پس مقایسه نكنید و زمان زیادی را به این دنیا اختصاص ندهید.

از هم دور نشوید

قرار نیست به همسرتان بچسبید و تمام استقلال‌تان را از دست بدهید اما نباید فراموش کنید در یک خانه مشترک زندگی می‌کنید؛خانه ای که نه تنها در آن تصمیم‌های مشترک گرفته می‌شود، بلکه اعضایش در کنار هم شادی، غم، ترس و اشتیاق را تجربه می‌کنند. اگر می‌خواهید همسری ایده‌آل باشید و روابط تان گرم باقی بماند و این خود عاملی برای وفاداری تان باشد، باید تلاش کنید باهم بودن های تان را بیشتر کنید. برنامه های لذت بخش دونفره داشته باشید و از باهم بودن لذت ببرید. وقتی هیجان و احساس لازم را از همسرتان دریافت کنید خطر کمتری برای بی وفایی وجود دارد.
منبع : همشهری دو / بیتوته

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.