تبیان، دستیار زندگی
انتظار جهان اسلام از علما و روحانیون این است که قرآن را از مهجوریت بیرون بیاورند، زیرا در برخی خانه های مسلمین حتی جلد قر آن نیز مهجور است و در برخی قرآن هست ولی قرائت آن وجود ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون تهذیب حوزه علمیه:

وظیفه علما و روحانیت مهجوریت زدایی از قرآن است

انتظار جهان اسلام از علما و روحانیون این است که قرآن را از مهجوریت بیرون بیاورند، زیرا در برخی خانه های مسلمین حتی جلد قر آن نیز مهجور است و در برخی قرآن هست ولی قرائت آن وجود ندارد.

 وظیفه علما و روحانیت مهجوریت زدایی از قرآن است

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه عصر امروز سوم اردیبهشت ماه در مراسم افتتاحیه نخستین  دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)قم، با اشاره به عظمت قرآن و ظیفه ما در برابر کتاب الهی گفت: در سوره مبارکه فرقان پیامبر(ص) از امت خود گله کرده است که قوم من قرآن را مهجور قرار داده اند،  حرکتی که امروز با عنوان مسابقات بین المللی قرآن آغاز شده است، ادامه حرکت های قرآنی گذشته در حوزه است.

وی بیان کرد: جهان اسلام شاهد است که جوانان علاقه مند به قرآن کریم به خصوص در رشته قرائت، موج آفرینی معنوی دارند و تلاش امروز نیز در صدد مهجوریت زدایی از قرآن است.

رئیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه، با اشاره به برپایی محافل و مسابقات قرآنی در حوزه افزود: تلاش ما بر این است که مصداق مهجوریت قرآن کریم در سوره فرقان نشویم، انتظار جهان اسلام از علما و روحانیون این است که قرآن را از  مهجوریت بیرون بیاورند، زیرا در برخی خانه های مسلمین حتی جلد قر آن نیز مهجور است و در برخی قرآن هست ولی قرائت آن وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: در برخی خانه ها قرائت قرآن وجود دارد ولی فهم قرآن وجود ندارد، مفاهیم آن مهجور است و در برخی مجالس نیز مفاهیم از مهجوریت درآمده است؛ اما عمل به قرآن مهجور است.

وی تاکید کرد: جامعه قرآنی باید در عمل و رفتار خود احسن العمل، یعنی بهترین کار را انجام دهد و اگر این کار صورت بگیرد رفتار مسلمین بهترین مبلغ برای تبلیغ دین اسلام خواهد بود؛ برای بیرون رفتن قرآن از مهجوریت اولین دستور قرآن، قرائت مداوم و مستمر و با ترتیل خواندن آن است، یعنی اگر آیه ای نیاز به تفکر و تدبر دارد در آن تدبر کنید.

معاون تهذیب حوزه علمیه افزود: انسان قرآنی، اگر اتومبیل تولید می کند، باید بهترین اتومبیل باشد؛ زیرا جامعه قرآنی جامعه ای است که در همه زمینه ها بهترین رفتار و تولید را دارد،رفتار و فعل و قول یک جامعه قرآنی باید بهترین رفتار و فعل و قول باشد و هدف از برپایی چنین مسابقاتی نیز رسیدن به این اهداف متعالی است.

منبع: حوزه نیوز