تبیان، دستیار زندگی
در این هفته از تغذیه در استرس، روش های سالم خوری، خواص آب قلم و زعفران در طب سنتی، نقش تغذیه در مبارزه با خواب آلودگی بهاره، خطرات مصرف مرغ نیم پز، روش پخت ماکارونی قالبی و ... مطالبی را آوردیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"آن چه گذشت" بخش تغذیه در هفته ی پیش

در این هفته از تغذیه در استرس، روش های سالم خوری، خواص آب قلم و زعفران در طب سنتی، نقش تغذیه در مبارزه با خواب آلودگی بهاره، خطرات مصرف مرغ نیم پز، روش پخت ماکارونی قالبی و ... مطالبی را آوردیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

تغذیه

چطور سالم خوری را به مغزمان یاد دهیم؟

با افزایش تدریجی آمار چاقی و ریسک بیماری ها، اهمیت تغذیه سالم بسیار بیشتر شده است. اگر شما هم سعی دارید سالم خوری کنید، شاید هم اکنون بایدها و نبایدهای خوراکی را بدانید اما بخش سخت و مهم آن، عملی کردنش است.

غذاهای فراسودمند را بشناسید 

غذاهای فراسودمند یا عملگرا شبیه غذاهای متعارف و معمول روزانه ماست، اما وقتی مصرف می‌شود علاوه بر خواص تغذیه‌ای، مزایای سلامت بخشی از خود نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری‌های سخت و مزمن را کاهش می‌دهد.

3 قانون طلایی تغذیه ای برای کنترل استرس 

تغذیه نه تنها وضعیت سلامتمان را تعیین می کند بلکه روی ظاهرمان، توانایی های ذهنی‌مان، حس و حالمان و به طور کلی تندرستی جسمی و روحی‌مان اثر می گذارد.

10 اثر شوکه ‌کننده ی قند اضافه بر بدن

30 گرم مصرف روزانه قند برای بدن کفایت می‌کند. بیشترین قشر آسیب دیده در این رابطه کودکان هستند. امروزه خوردن بیش از اندازه قند آن هم به در طولانی مدت بسیار مشاهده می‌شود و با این تعابیر در سال های آینده با اپیدمی چاقی روبه‌رو هستیم و این نیز به خودی خود عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد.

فواید آب قلم از منظر طب سنتی

قسمت‌هایی از بدن حیوانات حلال گوشت، قابل خوردن نیست از جمله استخوان؛ اما می‌توان با آن سوپ تهیه کرد و از خواص فراوان آن بهره برد.

این سبزیجات را پخته بخورید

همیشه گفته می شود سبزیجات را خام بخورید تا مواد مغذی بیشتری به بدنتان برسانید. شاید در مورد بیشتر سبزیجات این درست باشد اما در برخی از سبزیجات، پختن باعث تقویت ارزش غذایی آن‌ها می گردد.

آشنایی با روش تهیه کیک ماکارونی (مدل چهارم)

در یک قابلمه آب را جوش آورده و چهار قاشق نمک اضافه می‌کنیم. ماکارونی‌های دراز را نصف کرده، در آب جوش می‌ریزیم.

مرغ نیم پز؛ خطرناک تر از آنچه فکر می کنید

در گوشت همه مرغ‌ها و پرندگان دو باکتری خطرناک وجود دارد که در صورت مصرف مرغ ها به صورت نیم‌پز یا خام، این باکتری ها وارد بدن شده و سبب ابتلای فرد مصرف کننده به بیماری های جدی مانند فلج اندام ها می شود.

اگر احساس خواب آلودگی دارید بخوانید (1) 

احساس خواب آلودگی در دو زمان از روز بیشتر بروز می کند. صبح بعد از بیدار شدن از خواب شبانه و بعدازظهر پس از صرف نهار. طی این مقاله شما را با راهکارهایی برای مقابله با خواب آلودگی در صبح و در مقاله بعد در رابطه با مقابله با خواب آلودگی بعد از نهار مطالبی را عنوان می نماییم.

نقش تغذیه در مقابله با کمردرد

بسیاری افراد می‌کوشند با ماساژ و فیزیوتراپی با کمردرد مقابله کنند اما از تأثیر تغذیه مناسب برای حفظ سلامت ستون فقرات بی‌خبرند. چه خوراکی‌هایی برای پیشگیری یا کاهش کمردرد مناسب‌اند؟

خواص شگفت انگیز زعفران در طب سنتی 

در طب سنتی زعفران به عنوان آرام بخش، مسکن، ضداسپاسم و مقوی معده مصرف می‌شود و در تغذیه معطر کننده، طعم و رنگ دهنده است. با توجه به رنگ بسیار غلیظی که از آن تولید می‌شود در صنایع آرایشی، داروسازی، قنادی نیز استفاده می‌شود.

10 اشتباه رایج در مورد یخچال 

تمیز کردن یخچال را جدی بگیرید! حفظ اصول بهداشت به‌خصوص در آشپزخانه اهمیت بسزایی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد. در این‌باره «یخچال» بسیار مهم است زیرا بیشتر مواد غذایی در این فضا قرار دارند و وجود باکتری‌ها قطعاً خطرناک خواهد بود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.