تبیان، دستیار زندگی
به موجب اصل 91 قانون اساسی؛ نامزدهای ریاست جمهوری باید قبل از شروع انتخابات آمادگی کامل خود را رسما اعلام کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوانین انتخابات ریاست جمهوری /فیلم نوشت

به موجب اصل 91 قانون اساسی؛ نامزدهای ریاست جمهوری باید قبل از شروع انتخابات آمادگی کامل خود را رسما اعلام کنند.

تحلیل در بخش سیاست تبیان

فیلم قوانین انتخابات ریاست جمهوری

در روزهای منتهی به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، تنور انتخابات روز به روز داغ تر می شود. از روزهای ثبت نام نامزدها گرفته تا احراز صلاحیت ها و اکنون با قطعی شدن 6 کاندیدای ریاست جمهوری ؛ هر روز شاهد اخبار و حواشی خاص انتخاباتی بوده و هستیم. اما در این میان آنچه که در اولویت بوده و از ضروریات این فضا به حساب می آید ، رعایت قوانین انتخاباتی است ؛ حال چه از سوی نامزدها و چه از طرف مردمی که آنها را حمایت می کنند؛ زیرا هرچه که نامزدها و حامیانشان بر قانون پایبندتر باشند ، فضای انتخاباتی شفاف تر بوده و راه بر هرگونه شایعه پراکنی و اخبار کذب خواهد بست.

معمولا زمان انتخابات ریاست جمهوری در هر کشوری بهترین زمان برای دخالت دولتمردان دیگر کشورها با هدف تفرقه افکنی و غبارآلود کردن فضای سیاسی یک کشور است. ایران اسلامی نیز از این امر مستثنا نبوده و بسیاری از دشمنان و معاندان نظام در پی به دست آوردن فرصتی برای شیطنت ها و سنگ اندازی های سیاسی در زمان انتخابات هستند و تنها راه خنثی سازی چنین روندی رعایت قوانین و همچنین افزایش سطح آگاهی سیاسی - اجتماعی اقشار مختلف جامعه می باشد.

انتخابات ریاست جمهوری و سودجویی دشمنان

کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ایران زمان باقی مانده و کشورهایی نظیر آمریکا ، انگلیس و ... برنامه های ویژه ای برای این دوران تدارک دیده اند. از پوشش گسترده ی اخبار انتخابات گرفته تا فرافکنی و اختلاف افکنی ؛ در حالی که که این روزها از حساسیت خاصی برخوردار است زیرا زمان تبلیغات انتخاباتی آغاز شده و نامزدها تلاش خود را به کار گرفته اند تا به بهترین نحو پیش رفته و نهایتا نتیجه ای مطلوب کسب کنند اما باید توجه داشت که در روند انتخابات رعایت اصل اخلاق سیاسی یکی از واجبات محسوب می شود که برنامه های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و کوچکترین خطایی در این زمینه می تواند ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره ی نظام جمهوری اسلامی وارد کند.