تبیان، دستیار زندگی
عصر پنج شنبه مسابقات باقی مانده از هفته بیست وهشتم لیگ برتر، به طور همزمان برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیر آرامش منصوریان را به هم زد

علیرضا منصوریان فصل را در استقلال به بدترین شکل ممکن آغاز کرد و سپس به بهترین شکل ممکن ادامه داد!

بخش ورزشی تبیان

استقلال

در حالی که در نیم‌فصل نخست لیگ شانزدهم به دفعات شایعه برکناری منصوریان منتشر شد، این مربی روی نیمکتش دوام آورد و در نهایت در نیم‌فصل دوم تیمی را ساخت که هواداران استقلال را خوشحال و به آینده بهتر امیدوار کرد. ظهور چند بازیکن جوان در ترکیب استقلال و نتایج بسیار خوب این تیم از جمله پیروزی برابر السد قطر و برتری در دربی تهران باعث شد همه دوباره به منصوریان اعتماد کنند و خواهان ابقای او تا پایان قرارداد سه ساله‌اش شوند.

با این وجود استقلال مدل96 هنوز نتوانسته تیم قبراق زمستان سال گذشته باشد. این‌طور به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها هنوز از باد تعطیلات نوروزی خارج نشده‌اند. شاگردان منصوریان در سال جدید تا اینجا 5بازی رسمی انجام داده‌اند که حاصل آن تنها کسب دو پیروزی خفیف بوده است. بعد از برد سخت یک بر صفر برابر فولاد، استقلال با ارائه یک بازی ضعیف برابر گسترش‌فولاد یک - یک متوقف شد، پس از آن آبی‌ها تیم 10نفره صبا را شکست دادند و بازی با تراکتورسازی را هم باختند.

استقلال در آسیا هم در تاشکند به مصاف لکوموتیو رفت و تنها توانست در دقایق پایانی شکست را با مساوی عوض کند. برای تیمی که در مقطعی از نیم‌فصل دوم به پیروزی‌های سه‌گله برابر حریفان خو گرفته بود، این نمایش‌ها و این نتایج چندان رضایتبخش نیست. استقلال برابر تراکتورسازی بعد از 21بازی متوالی لیگی موفق به گلزنی نشد و همین مساله باعث شد پس از مدت‌ها عنوان بهترین خط حمله لیگ را به پرسپولیس واگذار کند.

علیرضا منصوریان اگر می‌خواهد همچنان در حاشیه امنیت قرار داشته باشد، باید بیش از این روی تیمش تمرکز کند. او در نیم‌فصل اول به خوبی فهمید که فاصله عرش و فرش در فوتبال چقدر کم است. خودش صرفا با کسب چند پیروزی از آن شرایط کابوس‌وار ابتدایی رها شد و حالا هم ممکن است با چند ناکامی دوباره وضعیت مثل قبل شود. در این مقطع از فصل به‌ویژه بازی سه‌شنبه برابر الاهلی امارات که نقش مهمی در صعود استقلال از مرحله گروهی خواهد داشت، می‌تواند به شدت حائز اهمیت باشد.

رکوردهایی که پر پر شد

شکست استقلال مقابل تراکتورسازی فقط به قیمت از دست دادن رتبه دوم جدول برای آبی‌‌ها تمام نشد.‌ این شکست پایانی بود برای رکورد 11‌هفته شکست‌ناپذیری استقلال و منصوریان.‌ آبی‌پوشان آخرین بار در لیگ برتر مقابل استقلال‌خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر شکست خورده بودند. استقلال در لیگ یک رکورد دیگر هم داشت و آن گلزنی در تمام بازی‌‌ها به‌جز بازی مقابل پرسپولیس‌(بازی سنتی رفت) بود. ‌به این ‌ترتیب استقلالی‌ها بعد از مدت‌ها موفق نشدند در یک بازی گلزنی کنند و شاگردان منصوریان در مقابل تراکتورسازی این رکورد را از دست دادند.

سبقت استاد از شاگرد

قلعه‌نویی فصل شانزدهم را هم با تراکتورسازی آغاز کرد و در دیدار رفت خود با استقلال توانست با نتیجه 2- یک پیروز شود. ‌این اولین تقابل قلعه‌نویی با استقلال تحت هدایت منصوریان بود که یک روز به عنوان بازیکن در تیم او حضور داشته است. بازی پنج‌شنبه دومین تقابل منصوریان درکسوت سرمربی استقلال مقابل قلعه‌نویی بود که دومین باخت متوالی او مقابل ژنرال را به همراه داشت. در‌مجموع امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان 5 بار برابر یکدیگر در کسوت سرمربی قرار گرفته‌اند که 2 بار با پیروزی منصوریان و 3 بار با پیروزی قلعه‌نویی همراه بوده است.

برزیلی‌ها ماندند

وضعیت قعر جدول اما از بالای جدول هم جذاب‌تر است. روز پنج‌شنبه نفت آبادان با برتری دوگله برابر سایپا بقایش در مسابقات لیگ برتر را قطعی کرد تا فوتبال حرفه‌ای ایران برای فصل بعد هم برزیلی‌ها را میهمان خودش ببیند. با این باخت سایپا شدیدا خطر سقوط را حس کرده و در دو هفته آینده باید برای بقا بجنگد.

از سوی دیگر دو فانوس به‌دست اصلی باقی‌مانده در لیگ هم هر دو شکست خوردند. صبای قم به سپاهان باخت و سیاه‌جامگان مغلوب پیکان شد. از لیگ امسال دو تیم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند. ماشین‌سازی که رفته و احتمالا از بین صبا و سیاه‌جامگان هم یکی اوت خواهد شد. نکته جالب در مورد تیم مشهدی این است که در دو بازی بعدی باید به مصاف قعرنشین و صدرنشین لیگ برود؛ ابتدا ماشین‌سازی که سقوطش مسجل شده و سپس پرسپولیس که قهرمانی‌اش قطعیت یافته است! صبا هم در دو بازی آخر باید با نفت تهران و استقلال خوزستان مصاف بدهد.


منبع: اسپرت