تبیان، دستیار زندگی
در هفته ای که گذشت به خواص برخی مواد غذایی مثل گیاه اقاقیا و ماست یونانی و تغذیه مناسب برای رشد موها، ضد افسردگی، رشد کودک، درمان سردمزاجی و تخمدان پلی کیستیک پرداختیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلامت چشم، مو و روان در یک بسته تغذیه ای

در هفته ای که گذشت به خواص برخی مواد غذایی مثل گیاه اقاقیا و ماست یونانی و تغذیه مناسب برای رشد موها، ضد افسردگی، رشد کودک، درمان سردمزاجی و تخمدان پلی کیستیک پرداختیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

تغذیه سالم

اثرات درمانی بی نظیر گیاه اقاقیا 

گیاه اقاقیا برای درمان ترش کردن معده، تحریک جریان صفرا، پاکسازی دستگاه گوارش، سرفه، گلو درد، کاهش استرس، اثرات آرامبخش و ... کاربرد دارد.

ترکیب گیاهی برای رهایی از افسردگی و خستگی

ترکیب سه گیاه بومی ایرانی، آفریقایی و چینی باعث شکل گیری یک نوشیدنی صد درصد شرقی شده است که می‌تواند جریان شادی را در ذهن‌های افسرده و روان‌های خسته جاری کند.

روش های مقوی کردن غذای کودکان کم وزن

برخی کودکان با شروع تغذیه تکمیلی با وجود اینکه خوب غذا میخورند اما خوب وزن نمیگیرند و از لحاظ ظاهری نیز کمی لاغر به نظر میرسند؛ در این مطلب راجع به آن ها بیشتر توضیح می دهیم.

درمان افسردگی با طب سنتی

یکی از مهم‌ترین ضروریات زندگی توجه به سلامت روان است. غم و افسردگی می‌تواند وضعیت بدن را تحت تأثیر قرار دهد. در این مطلب راهکار طب سنتی را برای درمان و کنترل این بیماری با هم می خوانیم...

بهترین مواد مغذی برای رشد موها

خیلی ها، موهای سالم و سرحال را نشانه‌ی سلامتی و زیبایی می دانند. مو هم مانند سایر اعضای بدن نیاز به مواد مغذی متنوعی دارد تا سالم باشد و رشد کند. بسیاری از کمبودهای تغذیه ای منجر به ریزش مو می شوند.

گیاهان دارویی مؤثر در سردمزاجی

در طب سنتی و طب اسلامی برای درمان سرد مزاجی و تقویت قوای جنسی توصیه های فراوانی وجود دارد. خوردن خوراکی هایی نظیر کشمش، مویز، نارگیل برای درمان سردمزاجی بسیار مفید هستند.

آیا شکر در سندرم تخمدان پلی کیستیک باید محدود شود؟ 

همواره یکی از مشکلات شایع در میان زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک اشتهای زیاد آن‌ها نسبت به مواد شیرین، قند و شکر است. اغلب مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک نمی توانند در برابر شیرینی ها، قند و شکر خود را کنترل کنند و میل شدیدی به خوردن این مواد دارند.

کاربردهای ماست یونانی 

اگر کمی اهل گشت و گذار در صفحات سلامتی و تغذیه در اینترنت باشید، مسلماً نام ماست یونانی این روزها زیاد به چشمتان می خورد. بالأخص افرادی که دوست دارند بدانند که با خوردن چه مواد غذایی می توانند کمی لاغر شوند، بهتر است به ماست یونانی توجه کنند.

آشنایی با روش تهیه سبزی پلو قالبی با کیلکا 

قالب مناسبی را با سلفون بپوشانید. آنگاه ماهی، نمک، فلفل و زعفران را مخلوط کنید تا ماهی مزه‌دار شود. حالا ماهی‌های مزه‌دار کرده را در کنار هم در قالب بچینید.

چشمانتان را تغذیه کنید 

بینایی یکی از چیزهایی است که بیشتر افراد معمولاً از آن غافل می شوند و زمانی متوجه می شوند که دیگر دیر است. چشم هم درست مانند سایر اندام های بدن مانند قلب و معده، نیازمند مراقبت و رسیدگی و تغذیه مناسب است.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.