تبیان، دستیار زندگی
در این بسته هفتگی با هم مقالات ارائه شده در بخش سلامت طی هفته گذشته را مرور می کنیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطاهای مسواک زدن، سردرد جدی

در این بسته هفتگی با هم مقالات ارائه شده در بخش سلامت طی هفته گذشته را مرور می کنیم.

فرآوری: نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان

سردرد

عوامل بی خوابی در شب

هنگامی که اختلال خواب برای بیش از یک ماه طول بکشد، باید دنبال شناسایی و رفع عوامل بروز این مشکل باشید. آیا عوامل محرک رایج در طول روز می توانند سبب بی خوابی افراد در شب ها گردند؟ در این نوشتار سعی شده تا با تعدادی از عواملی که به عنوان فاکتورهای محرک بی خوابی به شمار می آیند آشنا شویم.

نشانه های مسواک زدن اشتباه

شاید اغلب ما در طول روز بیش از دو بار مسواک می زنیم و گمان می کنیم به خوبی مراقب دندان هایمان هستیم، اما آیا می دانیم که ممکن است در مسواک زدن نیز دچار اشتباه شویم؟ در این جا مورد نشانه وجود دارد که نشان دهنده ی خطای ما در تمیز کردن دندان ها است.

اثرات مفید چوب مسواک

نتایج پژوهش های مختلف انجام شده روی مواد و اثرات چوب مسواک، از خواص ویژه آن حکایت می کند.

راه هایی ساده برای جلوگیری از کمردرد

آیا تا به حال به کمردرد مبتلا نشده اید؟ آیا از اینکه در آینده با این مشکل مواجه گردید احساس نگرانی می کنید؟ در اینجا روش هایی ساده ارائه می شود تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

سردرد کودکان؛ بی سروصدا اما جدی

سردرد یکی از بیماری‌هایی است که بیشتر ما گمان می‌کنیم مخصوص بزرگسالان است و دخلی به کودکان ندارد، اما متخصصان معتقدند بچه‌ها نیز همانند بزرگسالان دچار سردرد می‌شوند.

چرا باید سرماخوردگی را جدی بگیریم؟

بسیاری از ما به خوبی علائم سرماخوردگی را می شناسیم و به محض مواجه شدن با آن ها در "گوگل" به دنبال راه درمان می گردیم. اما گاهی علائم به چیزی فراتر از یک سرماخوردگی ساده مربوط هستند و در صورت عدم پیگیری جدی، مشکلات متعددی را به دنبال می آورند. پس بهتر است توسط کسی متخصص تر از گوگل بررسی شوند.

کدهای سلامت را روی زبانتان بخوانید + تصاویر

زبان می تواند نشانگر خوبی برای سلامت کلی بدن انسان باشد و همچنین دلیل بسیاری از مشکلات بهداشت دهان و دندان مانند بوی بد دهان محسوب شود، زیرا می تواند به عنوان پناهگاهی برای باکتری ها عمل کند. برخی مشکلات مرتبط با زبان می توانند نشانه ای از مشکلات سلامتی جدی تر باشند. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

عوامل آلرژی زا در خانه را بشناسید

عوامل ایجادکننده آلرژی در بسیاری از نقاط منزل که شاید فکرش را هم نکنید پنهان می شوند . بهتر است با شناسایی این محل ها، تمیز کردنشان و خرید تجهیزات لازم و مناسب ، جلوی فعالیت این عوامل بیماری زا و ایجاد حساسیت در خانواده را هرچه زودتر گرفت.

چرا یکسره احساس تشنگی می کنم؟

هر وضعیتی که تعادل آب یا نمک را در بدن انسان بر هم بزند می تواند محرک تشنگی باشد. اگر به میزان کافی آب می نوشید (یکی از نشانه های آن رنگ زرد روشن تا شفاف ادرار است)، اما همچنان احساس تشنگی می کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا دلیل دقیق این شرایط مشخص شود.

سردردهایی که اورژانسی اند

سردردها تهدید کننده حیات انسان به شمار نمی آیند. با این حال سردردهای مزمن می توانند هشدار دهنده و علائمی از بروز مشکلات جدی نظیر سکته ی مغزی، آنوریسم و مننژیت باشند که نیازمند خدمات اورژانسی هستند.

مسمومیت از راه چشم

مسمومیت با انواع گاز، اسید و قلیا و مواد شوینده، سموم دفع آفات و مواد شیمیایی از جمله حوادثی است که بارها و بارها سبب بروز صدمات جبران ناپذیر و دائمی به چشم افراد شده است.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.