تبیان، دستیار زندگی
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۵۸ توسط امام خمینی (ره) روز ارتش اعلام شد. روزی که برای اولین بار به فاصله حدود ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی (ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمان های انقلاب اسلامی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۳۸ سال با ارتش اسلامی

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۵۸ توسط امام خمینی (ره) روز ارتش اعلام شد. روزی که برای اولین بار به فاصله حدود ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی (ره) به نام ارتش نام‌گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمان‌های انقلاب اسلامی.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

اوشال

ارتش موظف شد در این روز در شهرستان‌های بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری درراه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام کنند.

 امیر بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران خلبان آزاده و جانباز «سید جمشید اوشال» در نوشته ای اختصاصی برای تبیان این روز را به ملت شریف این‌گونه تبریک گفته است:

پس از پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) چند تدبیر راهبردی اندیشیدند و آن‌ها را اجرا و پیاده کردند.

اولین تدبیر ایشان، تشکیل و استقرار حکومت جمهوری اسلامی بر اساس رأی تمامی مردم مسلمان ایران بود.

دومین تدبیر معظم له، تأیید و تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان ستون خیمه و حافظ کیان سیاسی و نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

تدبیر سوم، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای محافظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب بود.

تدبیر چهارم، تشکیل مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.

تدابیر راهبردی بعدی حضرت امام نیز در تاریخ کشور ثبت‌شده که مطلع هستید.

با این مقدمه خواستم به استحضارتان برسانم که به حکایت تاریخ جایگاه ارتش و ارتشیان نزد حضرت امام و بزرگان انقلاب و مردم چه بود و امروز نیز نزد رهبری معظم انقلاب همین‌طور است. روز ارتش ولایتمدار حافظ جمهوری اسلامی ایران بر تمامی سربازان پیشکسوت و سربازان امروز و خادمان ملت بزرگ ایران مبارک باشد.