تبیان، دستیار زندگی
یک مقام مسئول با تاکید بر اینکه انبارداران تا پانزدهم اردیبهشت فرصت دارند در سامانه انبار و مراکز نگهداری کالا نام نویسی کنند، گفت:تاکنون ۳۰۰ هزار رکورد انبار در این سامانه ثبت شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت نام نویسی انبارداران در سامانه انبارها

یک مقام مسئول با تاکید بر اینکه انبارداران تا پانزدهم اردیبهشت فرصت دارند در سامانه "انبار و مراکز نگهداری کالا" نام نویسی کنند، گفت:تاکنون ۳۰۰ هزار رکورد انبار در این سامانه ثبت شده است.

بخش اقتصاد تبیان
انبارداران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، عباس تابش، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره سامانه «انبار و مراکز نگهداری کالا» افزود: این سامانه به این صورت است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به استناد بند ۳ ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد ماده ۲۳ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، شفاف سازی شبکه های توزیع را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: برای این کار چند سامانه در حال طراحی است که یکی از آن ها سامانه «انبار و مراکز نگهداری کالا» است که با مرتبط شدن با دیگر سامانه ها، کار شفاف سازی را انجام می دهد.

تابش ضافه کرد:توصیه ما به انبارداران این است که از مهلت تا ۱۵ اردیبهشت برای نام نویسی استفاده کنند زیرا با دستگاه های دیگر مانند گمرک و سازمان راهداری برای مرتبط شدن با سامانه های مرتبط مکاتبه کردیم.

وی افزود: این ۱۰ سامانه با مرتبط شدن با هم نسبت به شفاف سازی شبکه های توزیع اقدام می کنند.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به روش های مختلف به گردآوری اطلاعات و داده ها در داخل کشور اقدام می کنیم، گفت: به استناد قانون، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و دستگاه های عمومی مکلف هستند داده هایی را که در سامانه های مربوط به مراکز نگهداری کالا دارند در اختیار سامانه جامع انبار قرار دهند.

وی ادامه داد: بخشی از داده های ما در هیچ سامانه ای عضو نیست و انباردارهای غیر رسمی شاید تاکنون لزومی برای عضویت در سامانه انبار نمی دیدند.

تابش افزود: به استناد قانون هر جایی که قرار است بارنامه برای آن صادر شود و هر جایی که کالای مازاد بر مصرف در آن نگهداری می شود «انبار» نامیده می شود و باید در سامانه عضو شوند.

وی تاکید کرد: همه انباردارانی که به هر علتی در سامانه نام نویسی نکردند از این فرصت استفاده کنند و در مهلت مقرر تا ۱۵ اردیبهشت ثبت نام کنند.

تابش با اشاره به اینکه هم به شفافیت شبکه توزیع و هم به روان بودن تجارت باید توجه کنیم، گفت: در این زمینه به هیچ وجه به موضوع مالیات ورود نمی کنیم.

وی افزود: سایت انبارها با توجه به نوع تخصص آن ها متفاوت است.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .