تبیان، دستیار زندگی
با این 5 هدف، امسال خانواده شادتری داشته باشید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با این 5 هدف، امسال خانواده شادتری داشته باشید

شروع یک سال جدید در مسیر درست، بسیار مهم است و به اینکه مردم اهدافشان را تعیین و برای رسیدن به آنها راه حل پیدا کنند، کمک می‌کند. تصمیمات و راهکار‌‌های خیلی از پدر و مادر‌ها شاید در ارتباط با بهبود مسائل مربوط به خانواده باشد. در این گزارش چند پیشنهاد به شما پدر و مادر‌ها ارائه شده تا به خانواده‌تان کمک کنید سال جدید را خوب آغاز کنند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
title

با هم کار کنید

پدر و مادر بودن مسئولیت بزرگی است و همکاری بین والدین می‌تواند مدیریتِ این کار را خیلی راحت‌کند. همسر خود را موظف کرده تا در امور خانواده با یکدیگر همکاری کنید. شاید همکاری برای والدینی که طلاق گرفته‌اند دشوار باشد اما آنها باید تلاششان را بکنند. استفاده از ابزار‌های ارتباطی در برقراری ارتباط و رد و بدل کردن اطلاعات، در این زمینه می‌تواند کمک حالشان باشد. وقتی پدر و مادر‌ها در پرورش بچه‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند، زندگی‌شان بهتر می‌شود و به موفقیت کودکانشان کمک خواهد کرد.

به چیز‌های کوچک گیر ندهید

گاهی اوقات یک نارضایتی کوچک واقعا می‌تواند آزار‌دهنده باشد و اگر به تدریج ادامه پیدا کند، بچه‌ها سخت‌تر از آنچه که باید، پرورش می‌یابند. اگر یک کودک نافرمانی و با حرف‌های شما مخالفت می‌کند، دانستن چگونگی مدیریت این رفتار با روشی درست می‌تواند سودمند باشد. یک استراتژی که باید در ذهنتان باشد این است که به چیز‌های کوچک بیش از حد گیر ندهید. کمی انعطاف‌پذیری در رفتارتان می‌تواند راه را برای انجام وظایف پدر و مادر‌ی هموارتر کند. اگر در خودتان ندیدید که بتوانید از موضوعات و چیز‌های کوچک و جزئی بگذرید، ریشه رفتار‌تان را پیدا کرده و به آن فکر کنید و با کار بر روی آن، رفتارتان را بهبود ببخشید.

سالم بمانید

یک هدف با ارزش برای هر فرد در سال جدید، زندگی به شیوه سالم‌تر، از نظر روحی و جسمی است. حتی پیشرفت‌های کوچک هم می‌توانند کمک کنند. برای مثال خودتان را موظف کنید به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید یا گاهی اوقات با خاموش کردن تلفن‌همراهتان در ساعاتی از روز، خودتان را از آن دور کنید. به عنوان یک پدر یا مادر، بسیار مهم است که شما سالم بمانید تا خود را برای رویارویی با چالش‌های پدر و مادر بودن که در پیش رو دارید آماده‌کنید. با تشویق بچه‌هایتان به خوب غذا خوردن، خوب خوابیدن و صحبت کردن درباره احساسات و افکارشان، به آنها کمک کنید سالم بمانند.

آموزش‌مهارت‌های ارتباطی مثبت

شما و همسرتان باید همیشه به فکر آنچه که فرزندانتان برای ادامه رشد و زندگی به آن نیاز دارند باشید. به وسیله آموزش مهارت‌هایی که به موفقیتشان کمک می‌کند مانند چگونگی ارتباط و همکاری خوب با دیگران، به آنها کمک کنید خود را برای آینده‌آماده کنند. شما می‌توانید با کار‌ها و فعالیت‌هایتان، کاربرد این مهارت‌ها را به بچه‌هایتان نشان دهید. بچه‌ها به‌طور مداوم، برای راهنمایی گرفتن، به پدر و مادرشان نگاه می‌کنند و همیشه از آنها یاد می‌گیرند. بنابر‌این مهارت‌های ارتباطی مثبت را قبل از آموزش به بچه‌ها، ابتدا خودتان یاد بگیرید.

خوش بگذرانید

سال گذشته فراز و نشیب‌های خود را داشته و ما امیدواریم که سال جدید بهتر از سال قبل باشد. سال جدید را با سرحالی و شادابی شروع کنید و خودتان را مجبور کنید هر کاری که انجام می‌دهید، همراه با سرگرمی و نشاط بیشتری باشد. زمان بیشتری را صرف انجام کار‌هایی کنید که از آنها لذت می‌برید چه با بچه‌ها و چه بدون آنها. حتی ممکن است شما بخواهید چیز‌های جدید را امتحان کنید که می‌خواستید انجام دهید مانند رفتن به کلاس‌های آشپزی یا موسیقی.

خانواده شما ممکن است در سال جدید با چالش‌های جدیدی رو به رو شود اما این اهداف کم می‌کنند برای رویارویی با مشکلاتی که پیش می‌آید، آماده شوید. به سلامتی یک خانواده شاد!


منبع: نی نی سایت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.