تبیان، دستیار زندگی
وب سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان همزمان با نخستین ماه از سال «اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال» به بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واردات پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌ها را تعطیل می‌کند

وب سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همزمان با نخستین ماه از سال «اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال» به بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واردات پرداخت.

هومن بهلولی- روابط عمومی

دیدار نوروزی  مسئولان کشور با رهبر انقلاب

به گزارش روابط عمومی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این یادداشت را بر اساس بیانات معظم له تهیه و منتشر کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک عید نوروز و میلاد با سعادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به ملت، مسئولان و خانواده‌های آنان، پیامِ نو شدن سال را گذشت عُمر و لزوم مراقبت در بهره‌گیری از فرصتها خواندند و افزودند: انسان خردمند و عاقبت‌اندیش از همه ساعات و لحظات برای خدمت و انجام کار خیر استفاده می‌کند.

ایشان با اشاره به فراهم بودن فرصت خدمت به مردم در نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: قبل از انقلاب، چنین فرصتی فراهم نبود اما امروز سعادت یا شقاوت کشور در دست ما مسئولان است و این ما هستیم که می‌توانیم با تصمیم و عمل درست، مردم و جوانان را سعادتمند و اهل بهشت کنیم.

همه بدانند اگر کارخانه و تولید داخلی راه نیفتد، اشتغال ایجاد نمی‌شود و نتیجه بیکاری، آسیبهای اجتماعی همچون اعتیاد، فساد، مشکلات خانوادگی، نارضایتی از نظام و دولت است.

رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به تلاوت قرآن و استفاده از ایام مبارک ماه رجب و ادعیه آن در تقرب به خداوند، افزودند: مسئولان می‌توانند در خدمت به مردم و انجام امور مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با نیت و قصد قربت به خداوند عمل کنند.

ایشان با اشاره به فداکاریها و خونهای ارزشمند ریخته‌شده برای تشکیل و حفظ نظام اسلامی، گفتند: امروز جبهه بزرگی از دشمنان خبیث در مقابل نظام اسلامی قرار دارند که هدف همه آنها نابودی یا از درون‌تهی‌کردن جمهوری اسلامی است و هر گونه تلاش برای زمین‌گیر کردن دشمن در تضعیف نظام، در واقع همان تقرب به درگاه الهی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هدف پیامبران از مجاهدتهای مخلصانه را تشکیل نظام دینی و اقامه حق خواندند و خاطرنشان کردند: در نظام اسلامی باید احکام و سبکِ زندگی اسلامی پیاده شود و فرهنگ جامعه در همه ابعاد، منطبق بر آموزه‌های قرآنی باشد.

رهبر انقلاب، انگیزه اصلی مردم از فداکاری در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی را انگیزه دینی دانستند و افزودند: اگر انگیزه اسلامی وجود نداشت، آن گستره عظیم جوانان وارد کارزار دفاع مقدس نمی‌شدند و از خانواده و راحتِ زندگی خود نمی‌گذشتند.

ایشان افزودند: امروز نیز برخی جوانان با همان انگیزه‌های مقدس برای حضور در میدان مقابله با جریان تکفیری و دفاع از حرم اصرار می‌کنند و اینها نشانه‌هایی از فداکاری و جلوتر بودن مردم از مسئولان است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید به «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» گفتند: باید بر روی تولید و اشتغال متمرکز شوید و این هدف صرفاً با دستور دادن مسئولان ارشد محقق نمی‌شود بلکه به نظارت و پیگیری جدی نیاز دارد.

متن کامل این مقاله به همراه سایر مقالات مرتبط در اینجا قابل مشاهده است.