تبیان، دستیار زندگی
وزیرنفت در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ایجاد 100 هزار شغل در صنعت نفت در سال جاری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنگنه:ایجاد 100هزار فرصت شغلی در سال 96 درصنعت نفت

وزیرنفت در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ایجاد 100 هزار شغل در صنعت نفت در سال جاری خبر داد.

بخش اقتصاد تبیان
زنگنه

بیژن نامدار زنگنه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت : تولید گاز از میادین پارس جنوبی، بهره برداری از میادین مشترک غرب کارون از برنامه های وزارت نفت در سال 96 است.
وی افزود : حجم برداشت روزانه از میادین نفت غرب کارون تا پایان امسال به 310 هزار بشکه و متوسط برداشت روزانه گاز تا پایان سال از پارس جنوبی به 630 میلیون مترمکعب می رسد.
زنگنه گفت : علاوه بر این تکالیفی در خصوص بهره برداری از واحدهای پتروشیمی برای سال جاری برعهده وزارت نفت گذاشته شده که بخشی از این واحدها با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و باید با حمایت وزارت نفت به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به مزیت های موجود در صنعت نفت برای اشتغالزایی گفت : اصولا طرح های وزارت نفت در زمان اجرا از اشتغالزایی بیشتری تا زمان بهره برداری برخوردار است اما درعین حال با فعال شدن قراردادهای نفتی و رونق فعالیت اجرایی در واحدهای در دست ساخت امسال دست کم یکصدهزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در صنعت نفت ایجاد خواهد شد.
وزیرنفت گفت : به طور میانگین هر دکل نفتی فعال بین 200 تا 250 شغل ایجاد می کند و لذا اگر 200 دکل فعال داشته باشید 40 تا 50 هزار شغل مستقیم ایجاد می کند ضمن اینکه در کنار این فعالیت ، سازندگان تجیزات نفت هم فعال می شوند و می توان تمامی تجیهزات روزمینی و زیرزمینی مورد نیاز صنعت را در داخل ساخت.
زنگنه تاکید کرد : قطعا میزان اشغالزایی صنعت نفت در سال 96 نسبت به سال 95بیشتر خواهد بود.
وزیر نفت خاطرنشان کرد : در نشست امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بخشنامه اقای رئیس جمهور در مورد تکالیف سال 96 در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بررسی و تصمیم هایی گرفته شد .
همچنین در زمینه تکالیف امسال صنعت نفت تصمصیم گیری شد که بخشی از این وظایف مربوط به امسال بود و بخشی مربوط به اقدامات مورد نیاز برای اماده سازی تا سال 1400 است.


منبع : خبرگزاری صدا و سیما

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .