تبیان، دستیار زندگی
ند یك دوره آموزش امداد و نجات و كمكهای اولیه همگانی برای طلاب اهل تسنن شهرستان بجنورد برگزار شد. رییس اداره آموزش جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی روز سه‌شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این دوره با هدف آشنایی و ارتقای سطح آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاب اهل سنت بجنورد آموزش امداد و نجات دیدند

یك دوره آموزش امداد و نجات و كمكهای اولیه همگانی برای طلاب اهل تسنن شهرستان بجنورد برگزار شد.

رییس اداره آموزش جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی روز سه‌شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این دوره با هدف آشنایی و ارتقای سطح آگاهی، بالا بردن توانایی امداد و نجات و افزایش آمادگی طلاب عضو جمعیت در برخورد با حوادث و سوانح برپا شد.

"حمید امیری" افزود: در این دوره ‪ ۱۵نفر از طلبه‌های حوزه علمیه امام‌علی (ع) اهل سنت بجنورد به‌مدت پنج روز در محل این حوزه آموزشهای لازم را فرا- گرفتند.

وی با اشاره به استقبال طلاب سنی از برپایی این دوره‌ها، گفت: برای اولین بار در سطح استان اهل تسنن به طور متحدالشكل و جامع در این دوره‌ها حضور پیدا كردند.

او افزود: شركت‌كنندگان در این دوره پس از گذراندن دوره تخصصی امداد و نجات می‌توانند هرچه بهتر از توانمندیهای خود در نجات مصدومان‌و آسیب‌دیدگان در محل سكونت شان استفاده كنند.

وی گفت: پس از این دوره با انجام آزمون كتبی و تئوری برای شركت‌كنندگان ، در صورت كسب امتیازات لازم برای آنان گواهینامه مهارت امداد و نجات صادر می‌شود.

خراسان شمالی ‪ ۸۴۰هزار نفر جمعیت دارد كه حدود ‪ ۶۰هزار تن از آنان را تركمن‌های اهل سنت بخش راز و جرگلان بجنورد و مانه و سملقان تشكیل می‌دهند.