تبیان، دستیار زندگی
در جامعه ی امروز نشانه هایی را مشاهده می کنیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نسبت به آنها هشدار داده اند اما مراقب باشید که این نشانه ها به منزله ی گناهان بزرگی است که اسلام را واژگون خواهد کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گناهی که اسلام را واژگون می کند

در جامعه ی امروز نشانه هایی را مشاهده می کنیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نسبت به آنها هشدار داده اند اما مراقب باشید که این نشانه ها به منزله ی گناهان بزرگی است که اسلام را واژگون خواهد کرد...

گروه دین تبیان

واژگونی اسلام

مراقب قول و قرارهای لحظه ی خداحافظی باشیم!

اعتکاف سه بخش دارد: دوران پیش از اعتکاف، لحظات اعتکاف و بخش سوم یا ایّام پس از اعتکاف. خداوند ابتدا ما را دعوت به این حضور نورانی می‌کند؛ دل‌ های بندگان را به لرزه می ‌اندازد و آنها را از غفلت خارج می‌ سازد. در لحظات طلایی اعتکاف، معتکف دعوت خداوند را لبیک گفته و رحمت الهی را به آغوش می ‌کشد. گریه ‌های دقایق آخر اعتکاف حکایتگر قلبی آکنده از عشق الهی است. امّا از بین این سه بخش، مهمترین بخش اعتکاف، بخش سوم آن، یعنی دوران پس از اعتکاف است؛ دوران حفظ دستاوردهای اعتکاف و پایبندی به تعهدات.

گناهی که دوست داشتنش هم گناه است

خیلی وقت ها ما آدم ها افشای راز و آبروی دیگران را دست کم می گیریم؛ به راحتی با یک پیامک، با یک تلفن با یک چشم و ابرو آبروی آدم ها را می ریزیم و رازهایشان را فاش می کنیم و این در حالی است که در منابع دینی به آن بسیار توجه داده شده و و ما را از این عمل زشت باز داشته اند.

چرا در عربستان امامزاده ندارند؟!

از جمله مواردی که باید در موضوعات تاریخی بررسی کرد، چرایی عدم وجود امامزاده در عربستان سعودی است و این در حالی است که به خوبی می دانیم که دو شهر بزرگ مکه و مدینه بایستی مملو از مدفونینی باشد که منتسب به خاندان وحی اند.

ما مدیون زمین هستیم!

«خدا را در نظر بگیرید ، هم در مورد بندگانش و هم در مورد سرزمینها و چهار پایان، زیرا مسؤولیت‏ شما اینقدر عمومیت دارد که حتی در مورد بقعه‏ ها و سرزمینها و در مورد حیوانات و چهار پایان از شما سؤال می ‏شود.»

رونمایی از بزرگترین قرآن مطلا

رونمایی از بزرگترین قرآن مطلا توسط حضرات آیات، مکارم شیرازی و جوادی آملی(مد ظلهما) هجمه‌هایی را علیه مراجع عظام تقلیدو قرآن به راه انداخته است. هجمه‌ هایی که همواره بوده و تنها با کوچکترین بهانه‌، با آتشی سنگین ‌تر تجدید می شود. این رویداد، توییت‌ها را انسجام داده و در لباس حمایت از فقیران و نیازمندان حاضر شده و به علما تاخته است. آنها می گویند: «چرا باید قرآن را با طلا ساخت در حالی که فقیران به نان شب محتاجند.»

اسلام، واژگون خواهد شد!!

«بندگان خدا! بی‌گمان روزگار بر ماندگان چنان می‌گذرد که بر رفتگان گذشت. نه آنچه از روزگار پشت کرده است، بازمی‌گردد و نه چیزی که در آن است جاودان ‌ماند پسین‌رفتار او همانند رفتار نخستین آن است. کارهایش بر یکدیگر پیشی‌جویان و پرچم‌ها و نشانه‌هایش یکدیگر را پشتیبان.»

غده ای سرطانی به نام خودشیفتگی !

بر کسی پوشیده نیست که خواص در طول تاریخ حیات بشری تأثیر مستقیمی در نوع رفتار آحاد جامعه داشته اند، قدرت نفوذ و تأثیر گذاری که این قشر خاص در جامعه دارند، موجب شده است طیف وسیعی از افراد جامعه متأثر از نوع رفتار و عملکرد آنان باشند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.