تبیان، دستیار زندگی
دبیر فدراسیون ناشنوایان گفت: امیدوارم وزارت ورزش و جوانان 50 درصد از بودجه امسال این فدراسیون را قبل از اعزام به المپیک ناشنوایان که اواخر تیر در سامسون ترکیه برگزار می شود، پرداخت کند تا مشکلی برای اعزام تیم نداشته باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیشه‌گران: منتظر بودجه وزارت ورزش هستیم

دبیر فدراسیون ناشنوایان گفت: امیدوارم وزارت ورزش و جوانان 50 درصد از بودجه امسال این فدراسیون را قبل از اعزام به المپیک ناشنوایان که اواخر تیر در سامسون ترکیه برگزار می‌شود، پرداخت کند تا مشکلی برای اعزام تیم نداشته باشیم.

بخش ورزشی تبیان
تیشه گران

مهران تیشه گران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم اعزامی به المپیک ناشنوایان، اظهار کرد: برای شرکت در  المپیک ناشنوایان (که 28 تیر تا هشتم مرداد) در ترکیه برگزار خواهد شد، سه مرحله اردوی آمادگی در سال 95 برای تیم‌های اعزامی برگزار کردیم که در حال‌ حاضر نفرات اعزامی به این رقابت‌ها مشخص شده‌اند.

وی گفت‌: در المپیک ناشنوایان در هشت رشته ورزشی جودو، تکواندو، کاراته، فوتبال، والیبال ، دوومیدانی، کشتی  و والیبال ساحلی شرکت خواهیم کرد که تصمیم داریم در کنار این رشته‌ها، در تنیس روی میز، شنا، تیراندازی و بولینگ نیز یک ورزشکار که امکان مدال‌آوری آنها به نسبت 8 رشته اعزامی کمتر است نیز حضور داشته باشیم.

دبیر فدراسیون ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که در کدام رشته‌ها شانس مدال آوری وجود دارد، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری ما روی رشته‌های کشتی، تکواندو، جودو و کاراته است که شانس مدال آوری این رشته‌ها به نسبت  سایر رشته‌ها بالا است. البته در والیبال دوره گذشته که در بلغارستان برگزار شد، توانستیم به مقام سوم و در فوتبال پنجم دست یابیم. اگر بتوانیم در این دو رشته جزو چهار تیم قرار بگیریم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی ‌اضافه کرد: در بلغارستان از بین 106 کشور شرکت کننده تیم ایران توانست به جایگاه هشتم  المپیک ناشنوایان  دست پیدا کند. امیدوارم امسال نیز بتوانیم این جایگاه را تکرار کنیم. البته تیم ما به نسبت دوره قبل  آماده‌تر است و شانس این که بتوانیم در جایگاهی بهتر از هشتمی قرار بگیریم نیز وجود دارد. اما به‌ هر حال هدفگذاری ما تکرار مقام هشتم است.

دبیر فدراسیون ناشنوایان با اشاره به کم بودن پاداش ورزشکاران ناشنوا نسبت به سایر ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی، افزود: با وجود این که این ورزشکاران در شرایط بسیار  حساس و نامطلوبی موفق به کسب مدال می‌شوند، اما همیشه جوایز این ورزشکاران نسبت به سایر ورزشکاران المپیکی و غیر المپیکی ناچیز دیده می‌شود و حتی یک سوم از جوایز آنها به ورزشکاران المپیکی ناشنوا تعلق نمی‌گیرد. من امیدوارم وزارت ورزش و جوانان در پرداخت پاداش به این ورزشکاران تجدید نظری داشته باشد.

تیشه گران همچنین با اشاره به این که برای اعزام تیم به  المپیک ناشنوایان هنوز هیچ اعتباری از سوی وزارت ورزش و جوانان دریافت نکرده‌ایم، گفت‌: برگزاری اردو و اعزام ورزشکاران به ترکیه هزینه زیادی را می‌خواهد که هنوز ما نتوانسته ایم ریالی از وزارت ورزش و جوانان برای آماده سازی هر چه بهتر تیم جهت شرکت در  المپیک ناشنوایان دریافت کنیم. انتظار دارم وزارت ورزش و جوانان حداقل 60 درصد از بودجه ما را قبل از اعزام به ترکیه که اواخر تیر ماه برگزار می‌شود پرداخت کند تا بدون هیچ دغدغه‌ای تیم را برای  المپیک آماده کنیم. ضمن این که ما از وزارت ورزش و جوانان درخواست اعتبار ویژه‌ای برای  المپیک ناشنوایان تقاضا کرده بودیم که هنوز خبری از آن نیست. به‌ هر حال با توجه به عنایتی که وزیر ورزش نسبت به تمام تیم‌های اعزامی به تورنمنت‌های مختلف دارد، امیدوارم با حمایت‌های خود از این تیم نیز شرایطی را ایجاد کند که با آرامش و بدون دغدغه‌ تیم را راهی ترکیه کنیم.

وی همچنین از حضور بانوان در  المپیک ناشنوایان در رشته‌های تکواندو و کاراته خبر داد و تصریح کرد: برای حضور در  المپیک ناشنوایان تاکنون 110 ورزشکار آماده شرکت در این رقابت‌ها هستند که از بین آنها 12 ورزشکار را بانوان تشکیل می‌دهند.

تیشه گران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که وزارت امور خارجه مجوز حضور تیم‌های ورزشی به کشورهای امارات، بحرین و ترکیه را نمی‌دهد، در حال حاضر واقعا نمی‌دانیم تیم ناشنوایان امکان شرکت در المپیک ناشنوایان در ترکیه را دارد یا خیر؟ امیدوارم وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر با رایزنی با وزارت امور خارجه شرایط حضور تیم ناشنوایان برای شرکت در المپیک ناشنوایان را فراهم کند تا دغدغه‌ای برای اعزام تیم نداشته باشیم.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .